رسانه های پاکستانی از جمله: خبرگزاری وفاق تایمز، پاسخ نامه رهبران مسیحی به آیت الله اعرافی، رئیس حوزه های علمیه ایران را منعکس کردند که از سوی آن ها در پاسخ مبارکباد سال جدید نوشته شده است. رهبران مسیحی ضمن تشکر از تبریک صمیمانه آیت الله اعرافی در این نامه، ضمن ابراز خوشحالی از نامه نویسی، به رئیس حوزه های علمیه ایران تبریک گفتند. در این نامه آیت الله اعرافی به مناسبت عید مسیحی و سال نو میلادی به رهبران مسیحی تبریک گفته و ابراز همبستگی کرد. وی همچنین با اشاره به حوادث تلخ سال گذشته از جمله: نسل کشی فلسطینیان، برای حمایت بر مبنای بشری و جلوگیری از قتل و کشتار فلسطینان تاکید کرد.

بازتاب رسانه ای پاسخ رهبران مسیحی به رئیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه جمهوری اسلامی ایران

به مناسبت میلاد حضرت عیسی (ع) و سال نو میلادی، آیت الله علی رضا اعرافی، رئیس حوزه های علمیه ایران ]جهت اظهار همبستگی با جامعه مسیحی جهان،[ در پیامی به وست مینستر، اسقف اعظم و ولز، رئیس کنفرانس اسقفان کاتولیک انگلستان، تبریک گفت و پاسخ آن ها دریافت شده است. رهبران مسیحی ضمن تشکر از تبریک صمیمانه آیت الله اعرافی در این نامه، ضمن ابراز خوشحالی از نامه نویسی به مناسبت عید مسیحی و سال نو میلادی، به رئیس حوزه های علمیه ایران تبریک گفتند.

لازم به ذکر است، آیت الله علی رضا اعرافی، رئیس حوزه های علمیه ایران در نامه ای به 80 نفر از رهبران مسیحی جهان، فرا رسیدن سال نو و میلاد حضرت عیسی (ع) را به آنان تبریک گفت. آیت الله علی رضا اعرافی به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی جهت اظهار همبستگی با جامعه مسیحی به رهبران مسیحی جهان از جمله: پاپ فرانسیس رهبر کلیسای کاتولیک، پاتریارک کریل رهبر کلیسای ارتدکس روسیه، جری پیلای دبیرکل موقت شورای جهانی کلیساها، رهبر کلیسای ارتدوکس گرجستان، کاتولیکوس ایلیا دوم، آنتالیا، کاتولیکوس ایرام اول، رهبر ارامنه در منطقه، متروپولیتن هیلاریون، رئیس بخش روابط خارجی کلیسای روسیه، اسقف اعظم هیرونموس یونان، اسقف اعظم بارتولومئوس از قسطنطنیه کلیسای میهنی و رهبران مسیحی آمریکای لاتین و همچنین نامه های تبریک به رهبران ارامنه ایران و جامعه آشوری نوشته است.

آیت الله علی رضا اعرافی، رئیس حوزه های  علمیه جمهوری اسلامی ایران در این نامه ها، میلاد حضرت عیسی (ع) و آغاز سال نو را تبریک گفت و همچنین به حوادث تلخ سال گذشته و نسل کشی جنایتکارانه مردم غزه اشاره کرد. وی بر لزوم حمایت از حقوق انسانی و ملی فلسطینیان و برقراری صلح در فلسطین اشغالی سرزمین پیامبران الهی تاکید کرد.

منبع:

خبرگزاری وفاق تایمز مورخ 11 اسفند ماه 1402

https://wifaqtimes.com/54206/

محافل مذهبی پاکستان از جمله: محافل شیعی پاکستان معتقدند: مقامات سیاسی، مذهبی و فرهنگی پاکستان نیز هر ساله به مناسبت میلاد حضرت عیسی (ع) و سال نو میلادی برای جامعه مسیحی جهان پیام تبریک صادر و اظهار همبستگی می کنند. پیام آیت الله علی رضا اعرافی، رئیس حوزه های علمیه ایران بسیار مناسبت و به موقع است که در جامعه پاکستان لایق قدرانی است. همچنین این پیام وی به عنوان رئیس مرکز دینی و جهانی شیعیان، برای اظهار همبستگی با جامعه مسیحی جهان نشان دهنده این است که جامعه شیعی جهان همواره دنبال وحدت بین امت اسلامی و همبستگی بین سایر ادیان است. از سوی دیگر آیت الله اعرافی توسط این نامه های خود در کنار همبستگی با جامعه مسیحی جهان، صدای مظلومان فلسطین را نیز به جامعه مسیحی جهان رسانده است که اقدام بسیار ارزشمند و لایق قدردانی است.

کد خبر 18800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =