گسترش اسلام هراسی و نژاد پرستی در غرب و تبعیض به دلیل مسلمان یا پاکستانی بودن.

در غرب اسلام هراسی به اوج رسیده است، در کشورهای غربی، اهل غرب مردم غیرمسلمان را از مسلمانان می ترسانند. اخیرا برخی از سیاستمداران جریان اصلی بریتانیا علیه صادق خان، پاکستانی الاصل و شهردار لندن، کمپینی راه انداخته اند که وی مسلمان و پاکستانی است، لذا وی را رای ندهید. وی این اظهارات را در گفتگو با جیو نیوز کرده است.

صدیق خان، شهردار لندن گفت: وی به دلیل پاکستانی و مسلمان بودن هدف کمپین نژادپرستانه قرار گرفته است. وی در گفتگو با جیو نیوز، گفت: برخی از سیاستمداران انگلستان مرا با نامیدن مسلمان و پاکستانی، مردم را از رای دادن به من، می ترساند. شهردار لندن گفت: کمپین علیه او توسط سیاستمداران جریان اصلی اداره می شود و تلاشی برای ترساندن غیر مسلمانان از مسلمانان با تبلیغات صورت می گیرد. صادق خان گفت: علیرغم مشکلاتی، میزان جرم و جنایت در لندن را کاهش داده ام، بریتانیا به یک دولت کارگری نیاز دارد.

منبع:

روزنامه جنگ مورخ 14 اسفند ماه 1402

https://jang.com.pk/news/1326670

برخی از تحلیلگران پاکستانی معتقدند که برای رسیدن اسلام هراسی به اوج در غرب، همین دلیل بس است که دولت های غربی بخاطر این (اسلام و غیر اسلام) تعصب، مخالف فلسطین و حامی اسرائیل هستند. در حالیکه، از آنچه می ترسند به گلویشان می افتد، بالاخره مسلمانان از تحمل این رفتار آنان خسته می شوند و روزی همان صدا را در کشور خودشان علیه آن ها بلند می کنند و روابط اقتصادی آن ها با کشورهای مسلمان و تردد آن ها در کشورهای اسلامی به خطر می افتد. در حالی که غرب به منابع جهان اسلام وابسته است، فقط برخی از مسلمانان این را درک نمی کند و فکر می کنند شغل و زندگی مسلمانان با غرب وابسته است.

این مطلب را عمران خان نیز در نامه ای به روسای غربی از جمله: به رئیس جمهور فرانسه اشاره کرده است که برای جلوگیری از اسلام هراسی نوشته بود. وی در نامه ای به رئیس جمهور فرانسه، گفت: آزادی بیان حدی دارد و به این معنا نیست که دیگران را آزار دهید. وی همچنین گفت: مردم غرب رابطه مسلمانان با پیامبر اسلام (ص) را درک نمی کنند. آن ها حتی نمی توانند این را درک کنند، زیرا آن ها احترامی که ما داریم را ندارند. ما نام همه پیامبران الهی (ع) را با احترام می گیریم، اما در غرب چنین چیزی وجود ندارد. عمران خان گفت: غرب به این فکر افتاده است که مسلمانان مخالف آزادی رای اظهار هستند و تنگ نظر هستند. در غرب یک کمپین کامل در این مورد راه اندازی شده است. اهل غرب دموکراسی، آزادی و ارزش های ما (مسلمانان) را درک نمی کنند. بخش کوچکی در غرب علیه اسلام وجود دارد که می ‌خواهد اسلام را بد نشان دهد. اکنون ما باید به دنیا بگوئیم که این توهین برای مسلمانان دردناک است و نتایج خطرناکی دارد. وی گفت: ما یک و نیم میلیارد مسلمان هستیم، چرا ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم؟ با تأسف باید بگویم که این یک شکست بزرگ رهبری مسلمانان ما است. برای بیشتر اظهارات وی به لینک زیر خبرگزاری انگلیس مراجعه شود:

https://www.bbc.com/urdu/pakistan-54744417

کد خبر 18804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =