۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
برگزاری جشن فرهنگی در پاکستان.

به مناسبت روز فرهنگی پاکستان، در سراسر پاکستان از جمله: در دانشگاه سرگودا جشنی برگزار شد. در این مراسم غرفه هایی جهت نمایش فرهنگ سراسر پاکستان تاسیس شدند و دانشجویان با لباس های سنتی ایالت ها تئاتر را برپا کردند که نمایانگر فرهنگ ایالت های مختلف پاکستان بود. همچنین برنامه ویژه ای برای کودکان جهت آگاهی از فرهنگ پاکستان برگزار شد و رئیس دانشگاه گفت: هدف از برگزاری این مراسم آگاه ساختن جوانان از فرهنگ غنی پاکستان است.

روز فرهنگی پاکستان در دانشگاه سرگودا جهت نمایش دادن فرهنگ غنی این کشور، جشن گرفته شد. در این مراسم چوهدری محمد اقبال، رئیس دانشگاه، محمد عارف، مدیر  امور اجرایی دانشگاه پیر ارسلان شاه و پیر عثمان شاه، مهمانان ویژه این مراسم بودند. در این مراسم همچنین غرفه ‌هایی برای غذاهای پاکستانی، غذاهای بومی، فرهنگ سنتی، نمایشگاه هنری، آزمایش آزمایشگاهی، نمایشگاه پروژه‌ های فیزیک پیشرفته، نمایشگاه گیاهان و منطقه بازی نیز برپا شد. در این مراسم تئاتر پنجابی نیز برگزار شد، دانشجویان با لباس های سنتی ایالت های پاکستان فرهنگ ایالت ها را نشان دادند. همچنین یک نمایشگاه ویژه برای کودکان نیز برگزار شد تا آن ها را در مورد فرهنگ پاکستان آگاه کند. دکتر چوهدری محمد اقبال، رئیس دانشگاه سرگودا، ضمن سخنرانی در این مراسم، از خدمات این تیم قدردانی کرد و از مهمانان قدردانی کرد و گفت: پاکستان دارای میراث فرهنگی غنی است. وی هدف اصلی این رویداد را ترویج فرهنگ و برجسته سازی خلاقیت دانشجویان و دانش آموزان عنوان کرد.

منبع:

روزنامه اردو پوائنت مورخ 13 اسفند ماه 1402

https://www.urdupoint.com/en/pakistan/pakistan-culture-day-celebrated-1801092.html

هر ساله جشن فرهنگی پاکستان با شور و شوق فراوانی برگزار می شود و تمام ایالت ها نیز جداگانه جشن فرهنگی ایالتی برگزار می کند.

کد خبر 18808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =