به مناسبت بزرگداشت حکیم نظامی، مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد با حمایت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان اقدام به انتشار کتاب با عنوان «نظامی گنجوی شاعر بزرگ پارسی» به زبان صربی نموده است. این مجموعه شامل هفت مقاله و ترجمه برگزیده اشعار نظامی است.

کتاب «نظامی گنجوی شاعر بزرگ پارسی» توسط مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد منتشر شد

به مناسبت بزرگداشت حکیم نظامی، مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد با حمایت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان اقدام به انتشار کتاب با عنوان «نظامی گنجوی شاعر بزرگ پارسی» به زبان صربی نموده است. این مجموعه شامل هفت مقاله و ترجمه برگزیده اشعار نظامی است. در مقالات ارایه شده، سعید صفری، استاد زبان فارسی دانشگاه بلگراد به موضوع بررسی سبک ادبی نظامی پرداخته و خانم میلنا لوپیچیچ، زندگی نامه و مجموعه آثار نظامی را معرفی نموده است. در ادامه پنج مقاله به صورت جداگانه، مهمترین اثر نظامی یعنی «پنج گنج» را معرفی کرده و شرح و نقدی بر آن نگاشته اند. در این مقالات، خانم دراگانا استپانوویچ (مخزن الاسرار)، خانم یوانا میلووانوویچ (خسرو و شیرین)،‌ خانم یوانا میلوشو (لیلی و مجنون)،‌ آقای دانین وویچین (هفت پیکر) و آقای بوگدان گاوریچ (اسکندرنامه) را بررسی کرده اند. گزیده اشعار نظامی با ترجمه آقای پتار یاناچکوویچ نیز در بخشهای گوناگون و متناسب با هر موضوع گنجانده شده است. همچنین، از میناتورهای مرتبط با آثار نظامی نیز در طراحی استفاده شده است.

کتاب «نظامی گنجوی شاعر بزرگ پارسی» در هشتاد و دو صفحه به کوشش سعید صفری و با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در صربستان با طراحی خانم سمانه خیام توسط انتشارات گلاسنیک منتشر شد.

1402/12/23

کد خبر 18867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =