امروز ، ما در اینجا دور هم جمع شدیم تا روز جهانی قدس را در همبستگی با مردم فلسطین برگزار کنیم که از اهمیت ویژه برخوردار است ؛ زیرا در سرزمین کنونی فلسطین ، نظامیان اسرائیل هر لحظه مردم غیر نظامی و بی گناه فلسطین را  بمباران و قتل عام می کنند

بسم الله الرحمن  الرحیم

وو فو گوی

   به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان ، اجازه بدهید من به نمایندگی دانشمندان عربی دان چینی به سفیر جمهور اسلامی ایران جناب آقای محسن بختیار و دیپلمات های  دیگر سفارت ایران در چین و هموطنان مسلمانان که در این محفل  حضور دارند ، صمیمانه تبریک بگویم و امیدوارم به  همه شما  ماه رمضان و روز جمعه مبارک  باشد .

        امروز ، ما در اینجا دور هم جمع شدیم تا روز جهانی قدس را در همبستگی با مردم فلسطین برگزار کنیم که از اهمیت ویژه برخوردار است ؛ زیرا در سرزمین کنونی فلسطین ، نظامیان اسرائیل هر لحظه مردم غیر نظامی و بی گناه فلسطین را  بمباران و قتل عام می کنند . در این دور از درگیری فلسطین و اسرائیل بیش از 100 هزار مردم غیر نظامی مجروح و کشته شده اند که این یک تراژدی برای بشر و شرم برای تمدن است . هیچ دلیلی نمی تواند ادامه درگیری را توجیه کند و هیچ بهانه ای نمی تواند کشتار غیر نظامیان را توجیه کند . جامعه بین المللی باید فورا وارد عمل شود و آتش بس فوری و توقف جنگ را در اولویت کار قرار دهد و تضمین کمک های بشر دوستانه را  به عنوان یک مسئولیت اخلاقی و فوری قرار دهد . مردم غزه حق زنده ماندن در این دنیا را دارند و زنان و کودکان باید تحت مراقبت خانواده خود باشند . همه مردم بازداشت شده باید آزاد شوند و تمام اقداماتی که به غیر نظامیان آسیب می رساند باید متوقف شود.

      فاجعه امروز در غزه ، باردیگر به جهانیان یادآوری می کند که 45 سال پیش امام خمینی در ایران آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کرد ، کار این بزرگوار شایسته و آینده نگرانه بود .  واقعیت اشغال طولانی مدت سرزمین های فلسطین را نمی تواند نادیده گرفت. به آرزوی مردم فلسطین برای تأسیس کشور مستقل دیگر نمی توان بی توجهی کرد؛ بی عدالتی تاریخی -که مردم فلسطین متحمل شده اند و هیچ اصلاحی صورت نگرفته - نمی تواند ادامه یابد .تنها با بر قراری عدالت برای مردم فلسطین،می توان به طور کامل از سیکل بد درگیری فلسطین و اسرائیل خارج شد. زمینه پدید انواع افراطگرایی را از بین ببرد؛ تنها در این صورت است که می تواند صلح واقعی و پایدار در خاور میانه به دست بیاید . مسئله فلسطین بیش از نیم قرن است که طول کشیده و رنج عمیق برای مردم فلسطین ایجاد کرده است و باید هر چه سریعتر عدالت به فلسطین بازگردانده شود .

         با توجه به این موضوع ، به عنوان عربی دانان چینی ، هدف نهایی ما از حضور در این نشست امروز این است که از مسلمانان سراسر جهان دعوت کنیم که به این موضوع مهم -که در حال حاضر توجه جهانیان را به خود جلب می کند- اهمیت دهند و از مسلمانان بیشتری می خواهیم که بدانند  فلسطین در حال بلعیده شدن توسط اسرائیل است. از سازمان ملل می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر جلسه شورای امنیت تشکیل دهد و قطعنامه ‌ای صادر کند تا هر چه سریع‌تر به اقدامات تجاوزکارانه، جنایات وحشیانه و فاجعه ارتش اسرائیل علیه مردم فلسطین پایان دهد. چین و فلسطین دوستان و شریک خوبی هستند. چین قاطعانه در کنار مردم فلسطین ایستاده است، چین با همکاری جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ ، تلاش خود را در اسرع وقت ادامه خواهد داد و تلاش‌های بی‌وقفه برای دستیابی به راه ‌حلی جامع، عادلانه و پایدار برای مسئله فلسطین  را انجام خواهد داد.

   با تشکر از همه شما.

    

کد خبر 19119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =