رئیس جمهور پاکستان بیانیه بحث برانگیز در مورد فلسطین را پس گرفت

ریاست جمهوری پاکستان طی بیانیه ای «چاره یک کشوری» را برای مسئله فلسطین پیشنهاد کرد، که نشان دهنده تغییر اساسی در موضع گیری پاکستان درباره فلسطین بود اما این بیانیه بعد از چند ساعت پس گرفته شد.

ریاست جمهوری پاکستان طی بیانیه ای «چاره یک کشوری» را برای مسئله فلسطین پیشنهاد کرد، که نشان دهنده تغییر اساسی در موضع گیری پاکستان درباره فلسطین بود اما این بیانیه بعد از چند ساعت پس گرفته شد.

به گزارش روزنامه داون، دفتر ریاست جمهوری پاکستان بیانیه ای منتسب به دکتر عارف علوی؛ رئیس جمهور صادر کرد که بر اساس آن وی در گفتگوی تلفنی با محمود عباس، همتای فلسطینی خود، «چاره یک کشوری» را برای این مناقشه پیشنهاد کرد.

دکتر عارف علوی طی گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور فلسطین گفت: اگر «چاره دو کشوری» برای اسرائیل قابل قبول نیست، «چاره یک کشوری» تنها گزینه ای است که باقی می ماند و طبق آن یهودیان، مسلمانان و مسیحیان می توانند با حقوق سیاسی برابر در کنار هم زندگی کنند.

تقریباً تمامی کانال های خبری پاکستان از جمله خبرگزاری رسمی «آسوشیتدپرس» بیانیه رئیس جمهور را پخش کردند. در پی آن جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه موقت پاکستان طی سخنرانی در مجلس سنا گفت:  پیشنهاد دکتر عارف علوی؛ رئیس جمهور با موضع اصولی و تاریخی پاکستان در این زمینه همخوانی ندارد.

وی افزود: وزارت خارجه پاکستان بلافاصله پس از انتشار بیانیه رئیس جمهور، مجبور به تصریح موضع رسمی پاکستان در قبال موضوع فلسطین شد.

رضا ربانی نماینده حزب مردم در مجلس سنا نیز در نشست مجلس سنا خواستار استعفای رئیس جمهور به دلیل صدور بیانیه بحث برانگیز درباره فلسطین شد.

دفتر ریاست جمهوری بعد از چند ساعت بیانیه را پس گرفت و بیانیه جدیدی صادر کرد که در آن به پیشنهاد جنجالی اشاره ای نشده بود. بر اساس بیانیه تجدید نظر شده، دکتر عارف علوی؛ رئیس جمهور به همتای فلسطینی خود اطمینان داد که پاکستان به حمایت خود از حل مسئله فلسطین مطابق با قطعنامه های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل ادامه خواهد داد.

عارف علوی در گفت و گوی تلفنی با محمود عباس، از طرف مردم و دولت پاکستان نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم فلسطین ابراز همدردی و تاسف کرد.

وی همچنین بمباران مدارس و بیمارستان ها توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: هزاران فلسطینی از جمله زنان، کودکان، کارکنان بهداشتی، خبرنگاران و امدادگران سازمان ملل در نتیجه این اقدامات وحشیانه کشته شده اند.

رئیس جمهور پاکستان، رژیم صهیونیستی را به دلیل نسل کشی مسلمانان و اخراج آنها از سرزمین خودشان محکوم کرد و از جامعه بین المللی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه درخواست کرد.

منبع:

https://www.dawnnews.tv/news/۱۲۱۶۹۰۵/

https://www.dawnnews.tv/news/۱۲۱۵۹۶۴/

کد خبر 19396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =