گروهی از آمریکایی های برجسته هندی الاصل طرحی را برای توسعه امریتسر درایالت پنجاب هند به منظور حمایت از توسعه اجتماعی و اقتصادی این شهر اعلام کردند. این گروه متعهد شده 100 میلیون دلار برای استارت آپ های شهری در پنجاب که مقدس ترین زیارتگاه سیک یعنی معبد طلایی را دارد، سرمایه گذاری کنند.

گروهی از سرشناسان هندی-آمریکایی از پروژه ای برای توسعه امریتسر[1] خبر داده اند. این گروه 100 میلیون دلار برای تامین مالی استارت آپ ها متعهد شده است. این ابتکار زاییده افکار « تارانجیت سینگ ساندو[2]»سفیر پیشین هند در ایالات متحده، است. او اکنون نامزد حزب BJP از امریتسر برای انتخابات لوک سبها(Lok Sabha)  2024 است.

این نخستین ابتکار در نوع خود برای هر شهر هند توسط مهاجران است. این ابتکا، تلاش مشترک بین هندی-آمریکایی های سرشناس، فدراسیون اتاق بازرگانی و صنایع هند (FICCI) و انجمن همکاری استراتژیک ایالات متحده و هند (USISPF) است.

این ابتکار که توسط سانجیو لاخانپال رهبری می‌شود، به کارآفرینان با تمرکز بر سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی و زیست‌محیطی مسئولیت‌پذیر کمک مالی و راهنمایی می‌کند. این ابتکار تاکنون بیش از 250 درخواست از کارآفرینان در زمینه های مختلف دریافت کرده است. درخواست ها با تمرکز بر توانمندسازی زنان و سرمایه گذاری های تحت رهبری جوانان همچنان پذیرفته می شوند.

بخش‌هایی مانند کشاورزی، مراقبت‌های بهداشتی، توسعه مهارت‌ها، فناوری اطلاعات و گردشگری همگی ذینفعان بالقوه هستند.

ساندو، پس از پایان ماموریتش، به زادگاهش بازگشت و متعهد به تبدیل شهر به یک قطب اقتصادی و توریستی پیشرو است. او بلافاصله پس از بازگشت به هند ، نامزد حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) Lok Sabha از امریتسر شد.

سرمایه گذاری 100 میلیون دلار هندی-آمریکایی ها برای توسعه استارت آپ ها در هند


[1] Viksit Amritsar

[2] Taranjit Singh Sandhu

کد خبر 19431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =