توافق قزاقستان و فرانسه برای تبادل فیلم

به گزارش وزارت فرهنگ و اطلاعات جمهوری قزاقستان ، مرکز ملی حمایت از سینمای قزاقستان و مرکز ملی فیلمبرداری و انیمیشن فرانسه در چارچوب جشنواره بین المللی فیلم کن تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این گام مهم با هدف گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور و تقویت صنعت سینما صورت می‌گیرد. بر اساس این تفاهم‌نامه طرفین توافق کردند که در زمینه توزیع تولیدات سینمایی در قلمرو شریک همکاری کنند.

کورمان بک ژوماگالی، رئیس مرکز ملی حمایت از سینمای قزاقستان اظهار داشت: توزیع فیلم در خارج از کشور نقش مهمی را در ارتقای تنوع فرهنگی ایفا می‌کند. ما همکاری با مرکز ملی فیلمبرداری و انیمیشن فرانسه را ارج می نهیم و مشتاقانه منتظر تبادل دانش تخصصی و حمایت از ترویج تولیدات سینمایی هستیم.

مرکز ملی فیلمبرداری و پویانمایی فرانسه آماده کمک به محبوبیت فیلم های قزاقی در فرانسه و دوبله فیلم های فرانسوی به زبان قزاقستانی است.

پیش‌ ازاین نیز وزیر فرهنگ و اطلاعات قزاقستان با  وزیر فرهنگ فرانسه در خصوص حمایت از پروژه‌های مشترک سینمایی و ساخت مجموعه‌های انیمیشن آموزشی به توافق رسیده‌بودند.

گفتنی است که در نوامبر سال 2023 پنجمین جشنواره فیلم‌های قزاقستانی در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه از جمله ماکن، مونپلیه و نانت برگزار شد.

منبع:

https://baigenews.kz/kazahstan-i-frantsiya-dogovorilis-obmenivatsya-filmami_176372/

کد خبر 19582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =