۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱

«دباسیش روی چاودوری » در مقاله تحلیلی با عنوان« انتخابات استبدادی هند» تاکید می کند که هند در زمان نخست وزیری نارندرا مودی دیگر یک دموکراسی واقعی نیست، بلکه به یک «خودکامگی انتخاباتی» یا «استبداد انتخابی» تبدیل شده است.

«دباسیش روی چاودوری[1]»  انتخابات 2024 هند را عمیقاً ناعادلانه و به نفع مودی متحرک نشان می دهد، حتی اگر به طور آشکار مانند برخی از حکومت های استبدادی تقلب نشده باشد. تاکتیک‌هایی مانند تأمین مالی غیرشفاف سیاسی، سوگیری رسانه‌ای و تسخیر نهادی، به‌طور قاطع میدان بازی را تغییر داده‌اند.

 انتخابات استبدادی هند

نویسنده در این مقاله که بیش از 2000 کلمه است، بر نکات ذیل تاکید می کند:

1. تضعیف احزاب اپوزیسیون از طریق تاکتیک هایی مانند مسدود کردن حساب های بانکی آنها و ضربه زدن به آنها با صورت حساب های مالیاتی تنبیهی، که کار مبارزات انتخاباتی مؤثر را برای آنها دشوار می کند.

2. فرسایش نهادهای دموکراتیک مانند قوه قضائیه، رسانه ها، بوروکراسی و غیره که توسط حزب BJP مودی تسخیر یا همدست شده اند. خود کمیسیون انتخابات متهم به سوگیری طرفداری از حزب BJP است.

3. استفاده از لفاظی های ملی گرایانه هندو و «دیگر» برای مسلمانان به منظور بسیج پایگاه رای دهندگان هندو حزب BJP.

4. تمرکز قدرت سیاسی و اقتصادی، با انگیزه کسب‌وکارهای بزرگ برای حمایت از حزب BJP از طریق کمک‌ها و لطف‌ها در ازای سیاست‌های دوستانه.

5. فقدان دموکراسی داخلی در احزاب و توانایی حزب BJP در تصویب قوانین بدون مخالفت به دلیل قوانین ضد جدایی.

این نکات بسیار انتقادی مودی را متهم می‌کند که دموکراسی را از طریق همان فرآیندهای انتخاباتی که در ابتدا برای به دست آوردن قدرت استفاده می‌کرد، براندازی می‌کند. هند به عنوان یک دموکراسی بازار آزاد و جامعه کثرت گرا در حال دور شدن از آرمان های خود به تصویر کشیده می شود.

در مجموع، این یک انتقاد کوبنده است که مدعی است مودی هند را به شکلی از اقتدارگرایی منتخب با از بین بردن کنترل‌ها و توازن‌های دموکراتیک در دوران تصدی خود سوق داده است.انتخابات 2024 بیشتر به‌عنوان یک تأیید مجدد تشریفاتی قدرت مودی به‌جای اعمال واقعی دموکراسی به تصویر کشیده می‌شود.

حسنعلی ذکریایی

منبع:

https://www.project-syndicate.org/onpoint/indian-election-how-modi-has-stacked-the-deck-by-debasish-roy-chowdhury-2024-05

 

[1] Debasish Roy Chowdhury

 

[1] Debasish Roy Chowdhury

 

[1] Debasish Roy Chowdhury

کد خبر 19584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =