۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
فرسایش دموکراسی در هند

پراناب بردهان در مقاله ای به بررسی وضعیت دموکراسی در هند در زمان نخست وزیری نارندرا مودی می پردازد و می نویسد که او «روایت‌های نادرست» قدرتمندی را فراتر از جلب نظر رأی‌دهندگان کم‌سواد روستایی ساخته است که به موفقیت انتخاباتی حزب BJP و فرسایش دموکراسی کمک کرده است.

بردهان[1] استدلال می‌کند که علی‌رغم برگزاری انتخابات پارلمانی هند که نزدیک به یک میلیارد رای‌دهنده در آن شرکت دارند، احتمالاً به جای معکوس کردن «فرآیند یک دهه زوال دموکراتیک» تحت حکومت مودی، آن را تحکیم می‌کند. او «تخریب نهادها و عملکردهای لیبرال» و «تضعیف رقابت سیاسی» را به عنوان شاهدی بر این فرسایش دموکراتیک در دوران تصدی مودی تاکنون ذکر می کند. نویسنده ابراز نگرانی می کند که مودی علیرغم ریاست بر این عقب نشینی دموکراتیک، با کمک بسیج مؤثر مردمی توسط ایدئولوژیک حزب BJP، RSS، «بسیار محبوب» باقی می ماند.او پایگاه حمایتی مودی را با دیگر رهبران پوپولیست دست راستی مقایسه می کند و خاطرنشان می کند که مودی برخلاف چهره هایی مانند ترامپ، اوربان و اردوغان از حمایت جوانان تحصیل کرده و شهری در شهرهای بزرگ برخوردار است.در اصل، نویسنده دیدگاهی بسیار انتقادی دارد و استدلال می‌کند که انتخابات 2024 بعید است روند قهقرایی دموکراتیک هند تحت دولت محبوب اما ضد لیبرال مودی را در دهه گذشته اصلاح کند. او اشاره می کند که مودی به طور مؤثر اطلاعات نادرست را برای حفظ حمایت گسترده علیرغم تضعیف هنجارها و نهادهای دموکراتیک به سلاح تبدیل کرده است.

منبع:

https://www.project-syndicate.org/commentary/india-election-will-consolidate-democratic-decay-under-bjp-modi-by-pranab-bardhan-2024-05

 

[1]

PRANAB BARDHAN

کد خبر 19585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =