بریکس و دنیای مدرن

10 و 11 ژوئن، روسیه به عنوان رئیس بریکس، وزرای خارجه کشورهای عضو را برای نشست سالانه خود در نیژنی نووگورود روسیه گرد هم خواهد آورد.

در آستانه این رویداد، ایگور مورگولف سفیر روسیه در چین مقاله‌ای با عنوان «بریکس و دنیای مدرن» در روزنامه چینی ساوت چاینا مورنینگ پست منتشر کرد.

نکات اصلی دیدگاه وی در وبسایت شورای امور بین‌الملل روسیه منتشر شده است:

  • تغییرات زیرساختی در ژئوپلیتیک منجر به ظهور نظم جهانی چندقطبی عادلانه‌تر می‌شود. مراکز جدید قدرت در آسیا، آمریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه در حال ظهور هستند و برای استقلال و خودکفایی بیشتر تلاش می‌کنند.
  • از ابتدای سال جاری، پنج کشور جدید به بریکس پیوسته‌اند. یک مجموعه گسترده بدون شک نقش برجسته‌تری در امور جهانی ایفا می‌کند و به کشورهای در حال توسعه اجازه می‌دهد تا حضور خود را با صدای بلندتری اعلام کنند.
  • غرب برای حفظ سلطه دست به هر کاری می‌زند، از جمله تحمیل «قوانین» خود اختراع شده‌ای که بقیه جهان باید از آنها پیروی کنند. آمریکا و متحدانش از تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی به عنوان ابزار زورگویی و دلار به عنوان سلاحی برای دستیابی به اهداف سیاسی استفاده می‌کنند.
  • بریکس سازمانی مبتنی بر در نظر گرفتن منافع همه طرف‌ها، نمونه واقعی همکاری چندجانبه است. از طریق تلاش‌های مشترک، فرهنگ گفتگو بر اساس برابری، احترام به مسیرهای توسعه یکدیگر و جستجوی زمینه‌های مشترک ایجاد شده است.
  • روسیه به عنوان رئیس بریکس تلاش می‌کند تا تداوم فعالیت‌های انجمن و ادغام آسان اعضای جدید را تضمین کند. ما به کار بر روی موضوعات کلیدی جهانی اعم از مبارزه با تروریسم، فساد، قاچاق مواد مخدر، تضمین امنیت اطلاعات بین‌المللی و مبارزه با تغییرات آب و هوایی ادامه خواهیم داد. در بخش مالی، ما در تلاش هستیم تا پتانسیل بانک توسعه جدید و مکانیسم ذخیره احتمالی بریکس را افزایش دهیم، سیستم‌های پرداخت را بهبود بخشیم و نقش ارزهای ملی را در تسویه حساب‌های متقابل گسترش دهیم.
  • روسیه تعمیق روابط بین مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، موسسات آموزش عالی، از جمله از طریق دانشگاه شبکه بریکس، همکاری در زمینه هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال، داده‌های بزرگ را ترویج می‌کند. تعامل برای جلوگیری از اپیدمی خطرات بیماری‌های عفونی، توسعه پزشکی هسته‌ای و ایجاد انجمن پزشکی بریکس.

ایگور مورگولف (سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار روسیه در جمهوری خلق چین، عضو شورای امور بین‌الملل روسیه)-7 ژوئن 2024

منبع:https://russiancouncil.ru/analytics-and-comments/comments/briks-i-sovremennyy-mir/

کد خبر 19797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =