گوشه ای از فعالیت ها و حمایت های فرهنگی سفارت و سرکنسولگری آمریکا در شهر پیشاور

افتتاح پروژه یک میلیون دلاری برای سپاه مرزی و پلیس ایالت خیبرپختونخوا ایندریو جی شوفر، معاون رئیس سفارت ایالات متحده(DCM) و شانته مور، سرکنسول آمریکا در پیشاور، تالار کنفرانس برای سپاه مرزی ایالت خیبرپختونخوا(FC-KP) و سربازخانه(خوابگاه سربازان) زنان پلیس ایالت خیبرپختونخوا را افتتاح نمودند. این پروژه دو ساله به ارزش یک میلیون دلار توسط بخش امور بین المللی ضد مواد مخدر سفارت آمریکا و بخش اجرای امور قانون سفارت ایالات متحده (INL) تامین مالی می شود.

مقدمه:

در ادامه دو گزارش قبلی با موضوع "تحلیل متقابل فعالیت های فرهنگی آمریکا و چین در پاکستان" و " اعزام گروه موسیقیRaining Jane آمریکا به دانشگاه های پاکستان" گزارش مفصلی ارایه گردید و در این نوشته نگاهی بر فعالیت های اخیر از سوی سر کنسولگری آمریکا در پیشاور شده است.

افتتاح پروژه یک میلیون دلاری برای سپاه مرزی و پلیس ایالت خیبرپختونخوا

ایندریو جی شوفر، معاون رئیس سفارت ایالات متحده(DCM) و شانته مور، سرکنسول آمریکا در پیشاور، تالار کنفرانس برای سپاه مرزی ایالت خیبرپختونخوا(FC-KP) و سربازخانه(خوابگاه سربازان) زنان پلیس ایالت خیبرپختونخوا را افتتاح نمودند. این پروژه دو ساله به ارزش یک میلیون دلار توسط بخش امور بین المللی ضد مواد مخدر سفارت آمریکا و بخش اجرای امور قانون سفارت ایالات متحده (INL) تامین مالی می شود.

سربازخانه یا خوابگاه سربازان بدین معناست که پلیس و سپاه مرزی(FC) ایالت خیبرپختونخوا پس از این سالانه پانصد افسر زن دیگر را نیز می تواند استخدام کرده و آموزش دهد. دو خوابگاه سربازان زن در اکادمی های آموزشی پولیس بانوان پس از تکمیل پروژه می تواند ظرفیت اسکان یکصد و بیست و هشت افسر زن را داشته باشد. همچنین تاسیس تالار اجتماعات پلیس و سپاه مرزی را قادر می سازد تا به 215 افسر زن آموزش داده و در عین حال از آن برای دیگر فعالیت ها و برنامه ها استفاده نمایند.

ایندریو جی شوفر، معاون رئیس سفارت ایالات متحده(DCM) در صحبت های خود اظهار داشت: پروژه تاسیس تالار اجتماعات و سربازخانه، براساس بیش از چهل سال همکاری بین ماموریت آمریکا و پاکستان در حوزه امنیت غیرنظامی و حاکمیت قانون و برای پیش برد آن انجام می گردد.

معاون رئیس سفارت ایالات متحده(DCM) افزود: افزایش تعداد زنان پاکستانی در سازمان های امنیتی، ظرفیت عملیاتی موثر را بهبود بخشیده و دسترسی همگان به عدالت را افزایش می دهد و اعتماد عمومی مردم بر ادارات امنیتی را افزایش می دهد.

تمدید گوشه لینکلن در دانشگاه موسسه علوم مدیریتی پیشاور

بتینا مالون، مشاور امور عمومی سفارت آمریکا در اسلام آباد و دکتر عثمان غنی، رئیس دانشگاه موسسه علوم مدیریتی حیات آباد پیشاور، تفاهم نامه را امضا کردند.

براساس این تفاهم نامه سفارت آمریکا تا سال 2026 از گوشه لینکلن پیشاور در این دانشگاه حمایت خود را ادامه خواهد داد. گوشه لینکلن دانشگاه که در سال 2014 تأسیس شده بود، آموزش مهارت‌های حرفه‌ای، یادگیری زبان انگلیسی، ارتقاء شغلی و آگاهی از آموزش عالی را ارائه داده و در عین حال میزبان برنامه‌های مختلف مرتبط با فرهنگ و تاریخ آمریکا می ‌باشد تنها در طول سال گذشته، گوشه لینکلن میزبان 60 فعالیت مختلف بود و حدود 10000 دانش آموز از این تسهیلات بهره مند شدند.

تینا مالون در سخنانی خود اظهار داشت: گوشه لینکلن گواهی بر همکاری دیرینه بین پاکستان و ایالات متحده بوده و این تسهیلات باعث ترویج گفتگو، بهبود استانداردهای آموزشی و دسترسی به منابع بین المللی در دسترس برای جوانان ایالت خیبرپختونخوا می گردد.

همچنین در گوشه لینکلن استودیوی زاینده(Creators Studio) نیز وجود داشته که دارای پیشرفته ترین امکانات ضبط پادکست، فیلمبرداری، ویرایش و تولید می باشد.

همچنین این گوشه یک فضای سازنده فناوری مجهز به چاپگر های سه بعدی و فناوری سازنده فضا مجهز به امکانات بخار را در خود جای داده است.

19 گوشه لینکلن با مشارکت ماموریت ایالات متحده در پاکستان فعالیت می کنند، که بخشی از شبکه ای متشکل از بیش از 600 گوشه ایالات متحده در سراسر جهان است. همچنین گوشه ایلینور روزولت نیز در دانشگاه بانوان شهید بی نظیر بوتو در شهر پیشاور ایالت خیبرپختونخوا تحت مدیریت سفارت ایالات متحده تأسیس شده است.

آموزش کمک های اولیه برای خبرنگاران

بخش کمک های پزشکی کنسولگری ایالات متحده در پیشاور کارگاه آموزش اولیه کمک های اولیه را برای خبرنگاران محلی برگزار نمود، سیزده تن از خبرنگار ایالت خیبرپختونخوا در این کارگاه آموزشی شرکت کرده و در مورد مهارت های فنی و کمک های اولیه که می توانند برای کمک به همکاران، دوستان یا بستگان خود در شرایط اضطراری استفاده کنند، مطلع شدند.

گیبسون، مربی این کارگاه  بیش از سی و دو سال تجربه در درمان بیماران در شرایط اضطراری دارد. او خبرنگاران را در معرض چنین مهارت هایی قرار داد که می توانند از آنها برای بازگرداندن سلامت قربانیان تا تحویل کامل کمک های پزشکی استفاده کنند. سرکنسول شانته مور در مراسم اختتامیه گواهینامه ها و جعبه کمک های اولیه را بین شرکت کنندگان توزیع کرد.

سرکنسول شانته مور با بیان هدف از برگزاری این کارگاه گفت: خبرنگاران اولین افرادی هستند که پس از هر حادثه ای به محل حادثه می رسند، بنابراین ایمنی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. وی ابراز امیدواری کرد که ارائه این آموزش توسط کنسولگری موجب توانمندی اصحاب رسانه برای مقابله با شرایط اضطراری در عین انجام مسئولیت های خبرنگاری شده باشد.خبرنگاران شرکت کننده در این برنامه گفتند که این آموزش باعث افزایش اعتماد به نفس آنها در مورد ایمنی شخصی شده است.

منابع:

t.ly/XUPTU

t.ly/H6ACN

t.ly/PwxYC

https://pk.usembassy.gov/ur

https://jang.com.pk/news/1200251

https://www.urdupoint.com/en/pakistan/us-inaugurates-1mn-project-for-frontier-corp-1822488.html

کد خبر 19887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =