معرفی مراکز: بنیاد آموزشی «استعداد و موفقیت»

بنیاد آموزشی «استعداد و موفقیت» مرکز اطلاعات و تحلیل و پشتیبانی از افرادی‌ است که توانایی و مهارت‌های برجسته‌ای از خود نشان داده‌اند. این بنیاد بر اساس زیرساخت‌های المپیک به ابتکار رئیس جمهور فدراسیون روسیه در 24 دسامبر 2014 توسط چهره‌های مشهور روسیه در حوزه علم، ورزش و هنر تأسیس شد.

مرکز آموزشی سیریوس از زیرمجموعه‌های این بنیاد فعالیت‌های خود را بر اساس اساسنامه بنیاد و مجوز انجام فعالیت‌های آموزشی با حمایت و هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه انجام می‌دهد. هدف مرکز آموزشی سیریوس شناسایی زودهنگام، رشد و حمایت حرفه‌ای بیشتر از کودکان تیزهوشی است که توانایی‌های برجسته‌ای در هنر، ورزش، علوم طبیعی از خود نشان داده‌اند و در خلاقیت فنی به موفقیت دست یافته‌اند.

این مرکز در تمام طول سال باز است. سفر و اقامت برای کودکان رایگان است. هر ماه 800 کودک 10-17 ساله از تمام مناطق روسیه به سیریوس می‌آیند. آنها با بیش از 100 معلم و مربی همراه هستند که صلاحیت‌های خود را در مرکز بهبود می‌بخشند. آموزش توسط معلمان برجسته ورزش، فیزیک و ریاضیات، مدارس شیمی و بیولوژیکی، و همچنین چهره‌های برجسته هنر روسیه در زمینه موسیقی دانشگاهی و هنرهای زیبا انجام می‌شود. این برنامه آموزشی به مدت 24 روز طراحی شده است و شامل کلاس‌های تخصصی و توسعه اوقات فراغت، کارگاه‌های آموزشی، جلسات خلاقانه با متخصصان شناخته شده و طیف وسیعی آموزش عمومی در طول سال تحصیلی است.

اهداف اصلی

رسیدن به حداکثر تعداد دانش آموزان مستعد روسی و معلمان آنها، ارتقاء سطح آموزش حرفه‌ای در زمینه‌های اولویت‌دار برای مرکز در تمام نهادهای تشکیل‌دهنده فدراسیون روسیه.

ایجاد شرایط برای تحقق پتانسیل های فکری و شخصی، خودمختاری حرفه ای و رشد کودکان، صرف نظر از محل سکونت، موقعیت اجتماعی و توانایی های مالی خانواده آنها.

توسعه اشکال جدید گنجاندن کودکان با استعداد در فعالیت‌های فکری، شناختی، هنری، فرهنگ بدنی، ورزشی و فعالیت‌های مفید اجتماعی با استفاده از پتانسیل زیرساخت‌های المپیک منطقه فدرال سیریوس و شرکای مرکز.

ایجاد سیستم «ارتقاء اجتماعی» برای جوانان با استعداد روس، ترکیبی از منابع راهنمایی شغلی، آموزشی، ورزشی، خلاقانه، پژوهشی و سایر منابع برای رشد و توسعه حرفه ای کودکان.

ایجاد انگیزه برای مشارکت سهامداران مختلف، مشارکت اعضاء جدید، معلمان، کارشناسان، شرکا.

رئیس هیئت امنای این مرکز رئیس جمهور فدراسیون روسیه پوتین و دستیار رئیس جمهور آندری فورسنکو دبیری هیئت امنا را بر  عهده دارد.

انجمن مدارس شریک سیریوس

این انجمن در 28 ژانویه 2019 در چارچوب سومین کنفرانس «مسیر موفقیت: استراتژی هایی برای حمایت از کودکان و جوانان با استعداد» ایجاد شد.

مرکز پشتیبانی فناوری و نوآوری

مرکز پشتیبانی فناوری و نوآوری بنیاد آموزشی استعداد و موفقیت در سال 2018 بر اساس توافقنامه با موسسه فدرال مالکیت صنعتی با استفاده از توانمندی های پرسنلی، مادی، فنی و سایر امکانات بنیاد ایجاد شد. هدف این مرکز ایجاد پتانسیل نوآورانه فدراسیون روسیه با ارائه اطلاعات و پشتیبانی علمی و روش شناختی برای کاربرانی است که در فعالیت های علمی، فنی یا نوآورانه فعالیت می کنند. این مرکز دسترسی رایگان به پایگاه‌های اطلاعاتی ثبت اختراع را فراهم می‌کند و همچنین در هنگام انجام تحقیقات بر اساس پایگاه‌های داده موجود، در یافتن اطلاعات فنی کمک می‌کند.

آموزش انجام جستجوی پایگاه داده؛ ارائه اطلاعات کلی در مورد حقوق مالکیت فکری؛ اطلاع رسانی در مورد امکان اخذ مشاوره از متخصصان مالکیت فکری؛ توصیه های صدور مجوز از دیگر خدمات ارائه شده توسط این مجموعه است.

منبع:https://soc‌hisirius.ru/

کد خبر 19958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =