حس آرامش در دهکده ی صد ساله ی بویی

از نظر تینگ ینگمی، مردم روستا زندگی بسیار راحتی دارند، هر روز صبح در روستا قدم می زنند، ظهر در آلاچیق می نشینند تا شطرنج بازی کنند و گپ بزنند، بعد از ظهر کنار رودخانه بنشینند و آهنگ های محلی بخوانند. زندگی ساده و غنی مردم، گردشگران را برای بازدید و تجربه آن جذب می کند.

در گویانگ پس از گرمای خفیف، دما در ظهر 28 درجه سانتیگراد است. به محض اینکه یانا، دختر روسی، وارد روستای لانگژینگ، منطقه هواکسی، شهر گوئیانگ شد، تلفن همراه خود را درآورد و آن را روی هولدر خانه‌های با دیوارهای سفید و کاشی‌کاری‌شده، نیلوفر آبی قرار داد. افراد مسن که در آلاچیق چت می‌کردند و آب جاری روی پل کوچک همه جذب آن  می شدند.

"من یک دانشجوی بین المللی در چین و یک وبلاگ نویس هستم. دوست دارم آنچه را که در چین می بینم و می شنوم با جهان به اشتراک بگذارم، یانا که لباسی با حروف چینی بر تن دارد، گفت که این مکان مانند "Cai" است جو دونگ" نوشته تائو یوانمینگ. در زیر حصار، می توانید با آرامش نامشان را ببینید، یک بهشت.

یانا، دختر روسی با استفاده از تلفن همراه خود از گوشه ای از روستای لونجینگ در منطقه هواکسی، شهر گوئیانگ، عکس می گیرد. عکس از ژو یانلینگ

روستای Longjing، جایی که یانا در آن قرار دارد، یک روستای سنتی با سابقه بیش از 500 سال است اغلب در کنار کانال لباس ها و سبزیجات را می شویند.

یانا که عاشق فرهنگ سنتی چین است، در سال 2019 برای تحصیل به چین آمد. او به زبان چینی روان صحبت می کند و به خصوص سفر کردن را دوست دارد و این اولین بار است که از حومه چین بازدید می کند. برای او، روستای Longjing، که مملو از "آرامش" است، هم ساده و هم مدرن است و هر چیزی که با آن روبرو می شود زیباست.

در سال‌های اخیر، دهکده Longjing فرمت‌های تجاری جدیدی مانند کارگاه‌های باتیک، کارگاه‌های گلدوزی، کارگاه‌های سفال‌گری، چای‌خانه‌ها، و B&B ​​بر اساس فرهنگ بویی، آداب و رسوم و مناظر طبیعی ایجاد کرده است و بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را برای لذت بردن از این منطقه به خود جذب کرده است. تجربه ای همه جانبه. زندگی آهسته در حومه شهر را تجربه کنید.

خبرنگار در روستای Longjing مشاهده کرد که بسیاری از گردشگران پس از قدم زدن در کوچه‌های باستانی آرام، برای انتخاب الگوهای مورد علاقه خود به کارگاه باتیک می‌روند، از موم به عنوان جوهر، چاقو به عنوان قلم و پارچه به عنوان کاغذ استفاده می‌کنند و نقاشی موم و رنگرزی پارچه را با دستان خود تجربه می‌کنند. پیروان بودا را بشناسید و با استفاده از آب چاه در روستا، نوشیدنی برنج شیرین دم کنید.

"حس آرامش" در دهکده ای با قدمت صدساله بویی

گردشگران باتیک را در روستای Longjing، منطقه Huaxi، شهر Guiyang تجربه می کنند. عکس از ژو یانلینگ

به دنبال محبوبیت سیتی واک، کانتری واک راهی برای جوانان شده است تا زندگی آرام روستایی را تجربه کنند و به طبیعت نزدیک شوند. «آرامش» که روستاها به ارمغان می آورد نیز باعث شده است که تعداد زیادی از جوانان برای یافتن شغل و راه اندازی کسب و کار به زادگاه خود بازگردند. پس از فارغ التحصیلی از کالج در سال 2023، تینگ ینگمی 23 ساله به دهکده Longjing بازگشت و به عنوان راهنمای تور مشغول به کار شد. از خاستگاه نام روستا تا تاریخ توسعه آن، تا فرهنگ ملی و معماری باستانی، او اخیرا هر روز برای بیش از 100 گردشگر توضیح می دهد که بسیاری از آنها گردشگران خارجی هستند.

از نظر تینگ ینگمی، مردم روستا زندگی بسیار راحتی دارند، هر روز صبح در روستا قدم می زنند، ظهر در آلاچیق می نشینند تا شطرنج بازی کنند و گپ بزنند، بعد از ظهر کنار رودخانه بنشینند و آهنگ های محلی بخوانند. زندگی ساده و غنی مردم، گردشگران را برای بازدید و تجربه آن جذب می کند.دختر جوانی به نام  وانگ بنگلی و همسرش یک چایخانه در روستا افتتاح کردند. وانگ بنگلی در اوقات فراغتش جلوی دکه می‌نشیند و کاردستی درست می‌کرد، شوهرش آهنگ‌های بودایی را با گیتار می‌خواند .

کمی بعد از چایخانه وانگ بنگلی، بازار Longjing قرار دارد، جایی که افراد مسن با لباس های معمولی آبی اغلب غرفه هایی برای فروش میوه ها و سبزیجات تازه تولید شده خانگی و همچنین غذاهای محلی مانند سوسیس و توفوی خونی برپا می کنند و گردشگران را برای گرفتن عکس و  و تجربه مزه آنها جذب می کند. .

با تبدیل خانه‌های قدیمی به «کارگاه»، کشاورزی به «صنعت‌کاری» و خانه‌های محلی به «مسافرخانه»، روستای لونجینگ قالب‌های تجاری جدیدی را معرفی می‌کند که نه تنها مشکل پیری روستا را حل می‌کند، بلکه «زندگی کند» را نیز ترویج می‌کند. "گردشگری روستایی (بر فراز)

نویسنده ژو یانلینگ

منبع:https://www.chinanews.com.cn/sh/2024/07-07/10247544.shtml

کد خبر 20261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =