اختلال عمدی در سرعت اینترنت پاکستان

کراچی: شاذه فاطمه پس از جلسه کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات مجلس سنا در جمع خبرنگاران درباره سرعت پایین اینترنت در کشور گفت: این یک اقدام امنیتی سایبری است که دولت ها در جهان انجام می دهند.به گفته وی، "پیش از این یک سیستم مدیریت وب وجود داشت که توسط دولت اداره می شد و اکنون در حال ارتقا است. "

بر اساس گزارش ها، دولت در حال کار بر روی نصب فایرفال است.

وزیر امور خارجه در امور فناوری اطلاعات: پاکستان در حال ارتقای سیستم اینترنت برای جلوگیری از حملات سایبری است

سناتور همایون مهمند: هیچ پاسخ رضایت بخشی از سوی دولت به کاهش سرعت اینترنت در کشور داده نشده است.

شاذه فاطمه خواجه، وزیر دولت پاکستان در امور فناوری اطلاعات، از نصب "دیوار آتش" دفاع کرده و گفته است که پاکستان برای جلوگیری از حملات سایبری در حال ارتقای سیستم اینترنت است.

شاذه فاطمه پس از جلسه کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات مجلس سنا در جمع خبرنگاران درباره سرعت پایین اینترنت در کشور گفت: این یک اقدام امنیتی سایبری است که دولت ها در جهان انجام می دهند.

به گفته وی، "پیش از این یک سیستم مدیریت وب وجود داشت که توسط دولت اداره می شد و اکنون در حال ارتقا است. "

خدمات اینترنت در پاکستان در چند روز گذشته کند بوده است و به همین دلیل افراد مرتبط با تجارت آنلاین و همچنین کاربران خانگی نیز از کار نکردن اینترنت شکایت دارند.

به دلیل سرعت اینترنت و کار نکردن سایت‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، تجارت الکترونیک و سایر بخش‌ها نیز با مشکلات شدیدی مواجه هستند.

بر اساس بیانیه ای که روز پنجشنبه توسط انجمن ارائه دهندگان سرورهای اینترنتی منتشر شد، تصمیم دولت برای افزایش امنیت و نظارت، سرعت اینترنت را طی چند هفته گذشته بین 30 تا 40 درصد کاهش داده است.

بر اساس گزارش های اخیر، یک فایروال با هزینه 30 میلیارد روپیه در پاکستان برای کنترل ترافیک اینترنت و فیلتر کردن محتوای موجود برای کاربران آنلاین در پاکستان نصب می شود.

دولت و نهادهای دولتی از رسانه های اجتماعی شکایت دارند، آنها متهم به تبلیغ ضد حکومتی هستند.

شاذه فاطمه، وزیر امور فناوری اطلاعات، می‌گوید که با افزایش تهدیدات امنیت سایبری، دولت نیز باید توانایی‌های خود را برای دفاع در برابر این تهدیدات بهبود بخشد.

او گفت که حملات سایبری به صورت روزانه در پاکستان اتفاق می افتد. به گفته وی، جزئیات چگونگی وقوع حملات سایبری بزرگ در کشور فاش خواهد شد.

از سوی دیگر، کمیته فناوری اطلاعات مجلس سنا به دولت دستور داده است تا به رکود مداوم اینترنت در کشور رسیدگی کند و گزارشی در این باره در جلسه آتی این کمیته ارائه کند.

عایشه حمیرا، دبیر فناوری اطلاعات، به کمیته گفت که هیچ شکایتی در مورد اینترنت فیبر نوری یا وای فای وجود ندارد، اما به دلیل اختلال در خدمات اپراتورهای تلفن همراه، مشکلی در شبکه ها ایجاد شده است.

منبع:    https://www.urduvoa.com/a/minister-it-defends-firewall-installation-citing-cybersecurity-upgrades-15aug2024/7743843.html

کد خبر 20712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =