افکار سنجی والدین پاکستانی در خصوص اعتیاد

کراچی: لطفاً مشخص کنیدتا چه اندازه نگران اعتیاد به مواد مخدر  در مورد فرزندانتان  هستید؟:نسبت افرادی که فکر می کنند در مورد فرزندان و اعتیاد به مواد مخدر بسیار / تا حدودی نگران هستند در 5 سال گذشته از سال 2018 تا 2023 ، 12 درصد کاهش یافته است، در حالی که افراد کمتر / اصلاً نگران، به همان نسبت افزایش یافته است.

نظرسنجی

رفتار اجتماعی

 تهدید اعتیاد به مواد مخدر در رابطه با کودکان در مقایسه با سال 2018 در میان والدین پاکستانی 12 درصد کمتر نگران است:

 افکار سنجی والدین پاکستانی در خصوص اعتیاد

(اسلام آباد)، 22 اوت 2023    ( در تصاویر 2018 به اشتباه 2012 درج شده است )

 در یک نظرسنجی ملی گالوپ و گیلانی پاکستان که در سال 2018 انجام شد، از یک نمونه جمعیتی از مردان و زنان بزرگسال در سراسر پاکستان سؤال زیر پرسیده شد:

«والدین اغلب نگران  فرزندان خود هستند. لطفاً مشخص کنیدتا چه اندازه نگران اعتیاد به مواد مخدر  در مورد فرزندانتان  هستید؟: .» در پاسخ به این سؤال،{ 81 درصد خیلی/ تا حدودی نگران}، {19 درصد کمتر/ اصلاً نگران نیستند}.

 تصویر مقایسه ای: این سوال دوباره در سال 2023 پرسیده شد تا امکان مقایسه در طول سال ها وجود داشته باشد. در سال 2023،(69٪ گفتند خیلی / تا حدودی نگران)،( 31٪ کمتر / اصلا نگران نیستند،) و 1٪ گفتند که نمی دانند یا پاسخی ندادند.

 تجزیه و تحلیل روند: نسبت افرادی که فکر می کنند در مورد فرزندان و اعتیاد به مواد مخدر بسیار / تا حدودی نگران هستند در 5 سال گذشته از سال 2018 تا 2023 ، 12 درصد کاهش یافته است، در حالی که افراد کمتر / اصلاً نگران، به همان نسبت افزایش یافته است.

 این بیانیه مطبوعاتی به عنوان بخشی از پروژه تاریخچه گالوپ پاکستان با هدف انتشار داده های نظرسنجی تجربی تاریخی برای مخاطبان گسترده تر تهیه شده است. هدف حفظ و تشویق تصمیم گیری تجربی در پاکستان است.

سؤال: لطفاً مشخص کنیدتا چه اندازه نگران اعتیاد به مواد مخدر  در مورد فرزندانتان  هستید؟:

افکار سنجی والدین پاکستانی در خصوص اعتیاد

این مطالعه در پاکستان توسط بنیاد تحقیقات گیلان انجام و منتشر شد و توسط Gallup & Gilani Pakistan، وابسته پاکستانی Gallup International انجام شد. نظرسنجی اخیر بین 1535 مرد و زن در مناطق شهری و روستایی هر چهار استان کشور انجام شد حاشیه خطا در حدود 2-3± درصد برآورد شده است سطح اطمینان 95 درصد روش مورد استفاده برای جمع آوری داده ها پیمایش تلفنی (CATI) بود.

هدف و منطق پروژه تاریخچه گالوپ پاکستان

بلال گیلانی، مدیر اجرایی گالوپ پاکستان و مدیر پروژه تاریخچه گالوپ پاکستان، هدف این پروژه را اینگونه توضیح می دهد: «گالوپ پاکستان از سال 1979 (بیش از 40 سال) در پاکستان نظرسنجی می کند. در طول این مدت، میلیون ها پاکستانی توسط بیش از هزار مصاحبه کننده گالوپ مورد بررسی قرار گرفته اند. در سال 2014، گالوپ پاکستان تصمیم گرفت داده های تاریخی افکار عمومی را منتشر کند و این بیانیه مطبوعاتی بخشی از پروژه تاریخچه گالوپ پاکستان است. این تلاش تقدیم به همه کسانی است که به درک تجربی بیشتری از مسائل پاکستان امیدوارند. برای اطلاعات بیشتر در مورد پروژه تاریخچه گالوپ، لطفاً با caf@gallup.com.pk تماس بگیرید

کد خبر 20860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =