۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
 اتحادیه اروپا در حال بررسی تخلف احتمالی تلگرام 

کمیسیون اروپا در حال بررسی این موضوع است که آیا تلگرام قانون خدمات دیجیتال (DSA)، را با گزارش کمتر از تعداد کاربران خود، نقض کرده است یا نه؟ کاربران بیشتر، تلگرام را مشمول قوانین سختگیرانه‌تر قابل اعمال برای سکوهای آنلاین بزرگ می کند.

کمیسیون اروپا در حال بررسی این موضوع است که آیا تلگرام قانون خدمات دیجیتال (DSA)، را با گزارش کمتر از تعداد کاربران خود نقض کرده است؛ تا از شمول قوانین سختگیرانه‌تر فرار کند

فایننشال تایمز آن را در صفحه اول خبری در ۲۹آگوست ۲۰۲۴ این خبر را منتشر کرده که مورد توجه اسنا خبرگزاری دولتی ایتالیا و بسیاری رسانه های دیگر هم قرار گرفته است.

مقامات اتحاده اروپا گمان می کنند که ۴۱ میلیون کاربر در اتحادیه اروپا، اعلام شده  توسط تلگرام، به عمد کمتر گزارش شده اند تا از آستانه نظارت دقیق تر تعیین شده توسط اتحادیه اروپا که برای  ۴۵ میلیون کاربر به بالاتر است جلوگیری شود. تلگرام در ماه فوریه اعلام کرد که ۴۱ میلیون کاربر در اتحادیه اروپا دارد. طبق قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA)، تلگرام قرار بود در این ماه آخرین آمار به روز خود را  ارائه کند، اما این کار را نکرد و فقط اعلام کرد که «به طور قابل توجهی کمتر از ۴۵ میلیون دریافت کننده فعال ماهانه در اتحادیه اروپا» دارد.   
    توماس رگنیر، سخنگوی کمیسیون امور دیجیتال توضیح داد: «ما از طریق سیستم‌های خود راهی برای تعیین دقیق اطلاعات کاربر داریم. و اگر فکر می‌کنیم شخصی اطلاعات دقیقی از کاربر ارائه نکرده است، می‌توانیم آن‌ها را به صورت یک‌طرفه بر اساس تحقیقات خود مورد کاوش قرار دهیم.»
    این تحقیقات همزمان با تحقیقات فرانسوی ها در مورد فعالیت های مجرمانه  تلگرام است که منجر به دستگیری بنیانگذار آن، پاول دوروف در پاریس شد. اگر تعداد واقعی کاربران تلگرام از آستانه ۴۵ میلیون فراتر رفته باشد، باید تحت تعهدات قوانین خاص اتحادیه اروپا قرار گیرد. DSA برای پلتفرم های بسیار بزرگ یک سال پیش اجرایی شد و بزرگترین سکوهای رسانه اجتماعی آنلاین جهان از جمله اینستاگرام، گوگل و تیک تاک را مجبور کرد هزاران نفر را برای نظارت بر رعایت قوانین استخدام کنند. قوانین، که شامل ممنوعیت هدف قرار دادن تبلیغات برای کاربران بر اساس مذهب، جنسیت یا ترجیحات جنسی است نیز مکانیسم هایی برای الزام پلتفرم ها به افشای اقداماتی که برای مقابله با اطلاعات نادرست یا تبلیغات انجام می دهند، همچنین حمایت‌ و محافظت های جدی خردسالان.

 دوروف مالک و مدیر روسی الاصل تلگرام از زمانی که روسیه را در سال ۲۰۱۴ ترک کرد، در فرانسه مستقر شد و البته تابعیت امارات هم دارد.   

کد خبر 20884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =