۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
سرمایه گذاری گوگل در پاکستان

گوگل اعلان کرد تا سال 2026، 500000 کروم بوک در پاکستان تولید خواهد شد که انقلابی در صنعت فناوری اطلاعات پاکستان ایجاد خواهد کرد.

 یک هیئت 4 نفره گوگل به رهبری رئیس منطقه APAC اسکات بومونت با محمد شهباز شریف دیدار کرد. نخست وزیر پاکستان ضمن خوش آمدگویی به هیأت گفت که پاکستان در آستانه یک جهش متحول کننده در اقتصاد دیجیتال خود قرار دارد. وی با اشتراک برنامه های دولت برای دستیابی به هدف صادرات 25 میلیارد دلاری در پنج سال آینده، گفت: بودجه برای آموزش جوانان، بهبود زیرساخت های فناوری اطلاعات و بهبود محیط نظارتی اختصاص داده شده است. او گفت که تلاش ها برای دیجیتالی کردن کامل اقتصاد پاکستان در جریان است. او بر همکاری با یک غول فناوری مانند گوگل در این تلاش ها تاکید کرد. شریف با قدردانی از گوگل به خاطر نقشش در پیشبرد اقتصاد دیجیتال پاکستان، از گوگل به خاطر ابتکاراتی که طی چند سال گذشته به طور قابل توجهی زندگی هزاران پاکستانی را بهبود بخشیده است، قدردانی کرد. او با ابراز خرسندی از اینکه گوگل به جوانان پاکستانی تنها در سال 2023 نزدیک به 1 میلیون شغل را قادر ساخته است، تاکید کرد که این امر منعکس کننده پتانسیل پاکستان در دنیای دیجیتال و تعهد گوگل به ارتقای مهارت و ارتقای جوانان پاکستان است. شریف همچنین متعهد شد که سیستم حکومتی پاکستان را برای مبارزه با فساد بدون کاغذ کند.

آقای اسکات با آگاه کردن نخست‌وزیر از برنامه‌های تعامل آتی خود، گفت که گوگل تصمیم گرفته است تا میزان سرمایه‌گذاری خود را در پاکستان افزایش دهد و از طرح‌های دولت در زمینه آموزش مهارت‌های جوانان حمایت کند. او اضافه کرد که برای به حداکثر رساندن مزایای اقتصادی فناوری، جمعیت زیاد جوانان و اقتصاد در حال گسترش عوامل مهمی برای غول فناوری مبتنی بر ارزش مانند گوگل هستند. او تکرار کرد که تا سال 2026، 500000 کروم بوک در پاکستان تولید خواهد شد که انقلابی در صنعت فناوری اطلاعات پاکستان ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 21043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =