آکادمی اسلامی بلغار دوره های دانش افزایی مخصوص ائمه و روحانیون مذهبی را با هدف ارتقاء سطح دانش و توانایی ائمه و روحانیون در مسائل گوناگون برگزار کرد.

۲۶ ماه مارس در آکادمی اسلامی بلغار دوره­ های دانش افزایی مخصوص ائمه و روحانیون مذهبی آغاز گردید. نمایندگانی از مرداوی، مسکو، تومن، استاوراپول، پنزه، تامبوا، ایکاترینبورگ و دیگر مناطق روسیه در این دوره ها شرکت نمودند. به عنوان مثال، از مرداوی، ایلوز اسحاق­اف مفتی اداره دینی مسلمانان این جمهوری و معاونین ایشان در این دوره ها حضور یافتند.

از جمله موارد مورد آموزش در این دوره ها می ­توان به تجربه خارجی در فرهنگ و آداب سخن امام خطیب، نقش مسجد در زندگی مسلمانان ( تجربه خارجی، به عنوان مثال در کشورهای عربی)، اصول حقوقی-قانونگذاری و شرایط فعالیت مساجد، فرقه ها و گروه ­های مذهبی در اسلام، مسائل موقعیت در حقوق اسلامی، موقعیت امروزی الهیات اسلامی، تئوری و عمل مدیریت سازمان مذهبی، سازماندهی کار و کارآفرینی وابسته به مساجد، سازماندهی فعالیت مالی-اقتصادی مساجد، هنر سخنوری و سخنرانی، آداب سخن ائمه مساجد در مساجد روسیه، جنبه ­های سیاسی فعالیت مدیریت ائمه مساجد، اشاره نمود.

رفیق محمدشین رئیس آکادمی اسلامی بلغار، پروفسور شیخ السعدی، پروفسور شیخ بلبل، پروفسور شیخ زخراوی، اساتید آکادمی اسلامی بلغار و متخصصین دیگر از جمله اساتید و مدرسین این دوره­ ها هستند.

پس از اتمام این دوره ­ها شرکت کنندگان بایستی در آزمون نهایی حضور یابند و در صورت موفقیت به کسب دیپلم نائل خواهند آمد. گردش علمی در سطح اماکن تاریخی و مذهبی قازان نیز از جمله برنامه های تدارک دیده شده در چارچوب این دوره ها است.

منبع خبر: شورای مفتیان روسیه

http://dumrf.ru/common/regnews/۱۳۶۸۷

کد خبر 2842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =