۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

روزنامه Ceylon Today در شماره Dec ۴ ۲۰۲۰ مورخ چهاردهم آذرماه اقدام به نشر مطلبی تحت عنوان « شریعت نقش اصلی را بازی کرد » نموده است .

روزنامه Ceylon Today  در شماره  Dec ۴ ۲۰۲۰   مورخ چهاردهم آذرماه اقدام به نشر مطلبی تحت عنوان « شریعت نقش اصلی را بازی کرد » نموده است .

دراین مطلب از قول آقای « کاردینال مالکوم رنجیت »    Malcolm Cardinal Ranjith  اسقف اعظم مسیحیان کاتولیک بیان شده که کاردینال تاکید می کند ؛ مسلمانان ممکن است قانون شریعت را مهم بدانند ، اما این بدان معنا نیست که می توان آن را به عنوان قانون کشور تفسیر یا معرفی کرد و جوامع دیگر را نسبت به آن مجبور نمود ویا از آن برای ارعاب و نفوذ در جوامع دیگر استفاده کرد.

همچنین ذکر شده که کاردینال اشاره کرده که تحقیقات انجام شده در مورد حملات تروریستی در بهار سال ۹۸ درروز عید پاک نشان داده که قانون شریعت و نهادهایی که از قانون شریعت حمایت و یا آن را تبلیغ می کنند ، سهم عمده ای درحملات داشته اند.

روزنامه متذکر شده ؛

آقای «مالکوم رنجیت» این سخنان را مورخ سوم دسامبر ۲۰۲ و در دیداربا Kavinda Jayawardene    یکی از نمایندگان پارلمان سریلانکا  بیان کرده است . دراین ملاقات نماینده مذکور از اسقف درخواست داشته تا دولت را تحت فشار قرارداده و برای مصادره « دانشگاه شریعت » که متعلق به آقای « محمد حزب الله »  فرماندار سابق استان شرقی می باشد اقدام نماید .

در ادامه مطلب آمده ؛ کاردینال رنجیت بیان داشته اگر تحقیقات درباره انفجارهای ۲۱ آوریل ۲۰۱۹ ، به درستی انجام نشود ، باید گزینه های دیگری یافت و ما باید مسئولیت این کار را به طرف های دیگر تحویل دهیم زیرا مسیحیان کاتولیک ها در انتظار کشف حقیقت هستند .

ملا حظات :

۱- روزنامه مذکور درانتخاب  « تیتر» شیطنت کرده و عنوان قانون شریعت را با  « دانشگاه شریعت » قرینه سازی کرده است . دانشگاهی که درشرق سریلانکا وبا سرمایه گذاری های مستقیم و غیر مستقیم ارتجاع عرب منطقه خلیج فارس ساخته شده است .

۲- آقای « مالکوم رنجیت »  در همان ساعات اولیه حملات انتحاری بر علیه کلیساها که از سوی افراد منتسب به « حماعت توحید » انجام شد اقدام به مدیریت این بحران نمود و اعلام داشت این موضوع ربطی به کلیت مسلمان ندارد و جامعه مسیحیی را آرام نمود . اما ازآن تاریخ همواره اکثریت سینهالی – بودایی از سوی سیاسیون و به مناسبت های مختلف  نسبت به این مسئله تحریک و تهییج می شود  .

۳- تقریبا می توان گفت از روز وقوع این حوادث ، این برای اولین بار می باشد که یک چنین نقل قولی از سوی آقای « مالکوم رنجیت »  منتشر شده است .

۴- مدتی است به منظور « نمایش » نشانه هایی از توجه دولت حاکم به منافع و مصالح اکثریت سینهالی – بودایی ، مطالب و مسائلی مطرح می شود . همواره موضوع رسیدگی به پرونده انفجارات زنجیره ای در بهار ۱۳۹۸که از سوی مسلمانان افراطی سامان دهی شد در زمره آن محسوب می شود .

۵- اظهارات این نماینده پارلمان دردیدار با کاردینال مسیحیی ، دقیقا نشان دهنده یک نوع یارگیری حقوقی – قضایی برعلیه مسلمانان تفسیر می شود .

۶- جالب این که ، شیطنت انجام شده در انتخاب تیتر این مطلب ، دقیقا درروزهایی انجام شده که مسلمان به انحای گوناگون از جمله تنظیم وارسال درخواست به مراجع قانونی وقضایی و با تاکید بر مخالف شرع بودن سوزاندن جنازه ، به دنبال لغو دستور« سوزاندن » اجساد درگذشتگان کرونایی خویش هستند ؟!

۷- بعید به نظر می رسد آقای « مالکوم رنجیت » راضی به طرح این مطالب در عرصه رسانه ها بوده باشد . شایان ذکر است بنا بر اظهار مطلعین ، وی از جمله روحانیون آشنا با مقوله « استکبار جهانی » و کارکرد های آن می باشد  .

۸- در سفر سال ۱۳۹۸ رئیس رابطه العالم به کلمبو ، اعلام نمود که عربستان حاضر به پرداخت پنج میلیون دلاربه خانواده های آسیب دیده از انفجارهای زنجیره ای بهار ۹۸ می باشد اما این پیشنهاد صراحتا از سوی آقای مالکوم رنجیت رد شد و وی اعلام داشت ؛ ما فقط به دنبال مشخص شدن مسبب این اتقاقات هستیم / ت .

کد خبر 3056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =