الکسیس کودرین رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک روسیه و وزیر سابق دارایی در گفت و گو با اینترفاکس اعلام نمود که مسدود کردن تلگرام باعث عواقب شدیدی می شود، این کار اقتصاد روسیه را پیچیده خواهد نمود

به عقیده کوردین، «به نظر می رسد که این تصمیم بدون بررسی و آمادگی لازم انجام شد، این امر عواقبی را برای کاربران ایجاد می کند، مخصوصا برای کسانی که به طور مستمر با تلگرام کار می کنند، مسدود نمودن تلگرام پیامدهای بسیار جدی به همراه دارد.»

وزیر سابق دارایی روسیه گفت، «به نظر می رسد که اقدام مسدود نمودن تلگرام، بدون آمادگی کافی انجام شده است؛ آنها باید جدی تر فکر کنند تا بدانند که این اقدامات چه تاثیر ناخوشایندی می تواند به همراه داشته باشد. روسیه فرصت های جدیدی را در رشد بهره وری نیروی کار دارد، تجارت از طریق فضای اینترنت می تواند موجب افزایش یک سوم درآمد در شش سال آینده را برای کشور به همراه داشته باشد.»

کودرین تاکید کرد، « مسدود کردن تلگرام در این مرحله اقتصاد روسیه را پیچیده خواهد نمود. او افزود که وی همچنان از پیام رسان تلگرام استفاده می کند و پس از مسدود کردن آن نیز استفاده خواهد نمود. به عقیده ایشان، "در حال حاضر در تلگرام وقفه وجود دارد، گاهی اوقات کار می کند، گاهی اوقات نه".

بسیاری از سیاستمداران و شخصیت های اجتماعی نیز، قبلا مسدود کردن پیام رسان تلگرام را مورد انتقاد قرار داده بودند. گفتنی است، در روز ۱۳ آوریل دادگاه محلی تاگانسکی درمسکو به دلیل عدم ارائه کلید رمزگزاری کاربران به دولت روسیه، رای به مسدود نمودن این شبکه اجتماعی داد. از ۱۶ آوریل آژانس فدرال نظارت بر روابط و فن­آوری­های اطلاعاتی و ارتباطات جمعی روسیه تلاش در مسدود نمودن این پیام­رسان نموده است؛ اما کاربران و صاحب­ امتیازان پایگاه­های اینترنتی اذعان به دشواری در دسترسی به سایر سرویس­ ها و سایت­ ها دارند.  

منبع خبر: خبرگزاری اینترفاکس

http://www.interfax.ru/russia/۶۱۰۲۳۳

تاریخ خبر:  ۲۶ آوریل ۲۰۱۸

کد خبر 3105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =