کرگانوف، رئیس شواری دینی مسلمانان با اشاره به حمایت دولت از دانشگاه ها خواستار آن شد که مدارس و حوزه ها هک مورد حمایت قرار گیرند تا هم موجب گسترش آنها شود و هم به درآمد روحانیون برای نیازهای اولیه کمک شود.

به گزارش اینترفاکس، کرگانوف، رئیس شواری دینی مسلمانان روسیه اظهار داشت که، ضرورت حمایت بیشتر در رابطه با حوزه ها حس می شود. چراکه بیشتر روستاهای کشور با کمبود روحانی مواجه هستند.

وی در مصاحبه با سایت بیزس­_آنلاین گفت، «مسلما و بدون شک مراکز آموزشی ما مثل آکادمی اسلامی بولغار و دیگر موسسات نقش مهمی دارند،  اما در آن میان بایستی توجه ویژه ­ای هم به تحصیلات پایه و مدارس و حوزه­ ها داشت که بدون آنها ممکن است نه موسسه­ ای و نه دانشگاهی معنا پیدا کند. لازم به ذکر است که در ساختار شواری آموزش اسلامی روسیه به ریاست رفیق محمدشین، علاوه بر مراکز آموزشی سطح بالا همچنین تعدادی مدرسه حوزوی هم وجود دارند که مستقل از این مراکز عمل می­کنند و این نهادها هم بایستی مورد حمایت و توجه قرار گیرند.»

 این مفتی در ادامه افزود که متاسفانه در حال حاضر فقط دانشگاه­ها مورد توجه هستند و به مدرسه­ های حوزوی بی­توجهی می­شود.

به گفته کرگانوف، «تصور کنید که یک روحانی برای کار به روستایی می­رود، این فرد چگونه مخارج خود را بایستی تامین کند؟ درست است که این افراد که در حوزه دین کار می­کنند،  ماموران دولت و حقوق بگیر نیستند، اما در هر صورت برای آنها هم بایستی حداقل نیازهای معیشتی­شان تامین شود.

وی خاطرنشان کرد، لازم به یادآوری است که سال گذشته در ازبکستان چندین مرکز قوی در زمینه آموزش اسلامی ایجاد شده است که در راس آنها می توان به مرکز «جهان عرب» اشاره نمود که شرایط و امکانات آموزش روحانیون خارجی در آن مهیا است.

  منبع: مسلم- ازبکستان

 http://muslim.uz/index.php/rus/novosti-۲۰۱۸/item/۵۵۰۶-muftij-moskvy-ukazal-na-nekhvatku-v-rossii-medrese-i-imamov

تاریخ خبر: ۹ بهمن ۱۳۹۶

کد خبر 3131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =