رئیس آژانس فدرال امور اقوام روسیه در رابطه با چگونگی توسعه سیاست‌های قومی در این کشور معتقد است که سیاستگذاری به گونه‌ای انجام شده است که همدلی مدنی و اتحاد روحی تقویت و در عین حال ویژگی‌های قومی حفظ شود.

متخصصین جوان روسیه در حوزه مناسبات اقوام به بحث درباره تنوع قومی به عنوان یکی از منابع برای توسعه کشور پرداختند. "ایگور بارینوف" رئیس آژانس فدرال امور اقوام روسیه، "محمدسلام محمدوف" معاون مدیر دفتر ریاست جمهوری فدراسیون روسیه و همچنین "مارگاریتا لیانگِ" رئیس اتحادیه روزنامه نگاران قومی نیز در این برنامه حضور داشتند. محمدسلام محمدوف صحبت را از چگونگی توسعه سیاست­های قومی در روسیه آغاز کرده و گفت: "ما به نحوی سیاستگذاری را انجام داده ­ایم که همدلی مدنی و اتحاد روحی را تقویت کرده، در عین حال ویژگی­های قومی را حفظ کنیم." وی همچنین ضمن تاکید بر ساختار امروز کار در این حوزه افزود: "به وجود آوردن همدلی بین مردم جامعه و اقوام مختلف در کشور کار دشواری است که نیاز به مشارکت دولت و جامعه دارد. در حال حاضر فرایند ایجاد سیستم چندلایه­ ای در روابط بین اقوام به پایان می­رسد. ما به دنبال این هستیم که کار در سطح حکومت فدرال و قاعدتا واحدهای فدرال و مناطق نیز به طور دائم پیگیری و انجام شود." ایگور بارینوف ضمن اشاره به اعداد و نمودارهای مشخص خاطر نشان کرد: "در حال حاضر ۶۲ درصد مردم روسیه تعدد اقوام در کشور را عامل مثبت و سازنده می­نامند. این بهترین شاخص ارزیابی ما در ۱۵ سال گذشته است."

بارینوف همچنین توضیحات مفصلی درباره کار آژانس و برنامه­ های آتی ارائه کرد که به کمک آنها امکان حمایت مالی از پیشنهادات و طرح­های جوانان در راستای کار با اقوام نیز وجود خواهد داشت.

در ادامه نشست جوانان سوالات خود را از کارشناسان حاضر طرح کرده و راجع به مسائل حقوقی در سیاست­های قومی و همچنین ویژگی­های توسعه مناطق مختلف اطلاعات بیشتری دریافت کردند.

منبع: سایت نشست آموزشی برای جوانان وابسته به آژآنس امور اقوام

http://xn--b۱afjapfmdmacnbee۳mrc.xn--p۱ai/news/۴۱۵

کد خبر 3160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =