براساس داده‌های کمیته ملی آمار قرقیزستان؛ در سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۹۹۷۷ نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. بدین ترتیب پارسال ۶.۵ هزار شهروند بیشتر از پیارسال فوت کرده‌اند.

دلایل اصلی مرگ قرقیزستانی‌ها در سال 2020

تاریخ: ۲۳ مارس ۲۰۲۰

براساس داده‌های کمیته ملی آمار قرقیزستان؛ در سال ۲۰۲۰ میلادی  ۳۹۹۷۷ نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. بدین ترتیب پارسال ۶.۵ هزار شهروند بیشتر از پیارسال فوت کرده‌اند.

دلایل اصلی مرگ در سال ۲۰۲۰ بیماری‌های سیستم گردش خون (۲۰۹۱۱ مورد)، نئوپلاسم و انکولوژی (۴۱۳۸ مورد)، بیماری‌های تنفسی (۲۷۱۶ مورد)، مرگ به دلایل خارجی (تصادف جاده‌ای، مسمومیت و غیره – ۲۵۳۴ مورد)، کووید-۱۹ (۲۴۴۸ مورد)، بیماری‌های سیستم گوارش (۲۰۷۸ مورد) و سایر دلایل (۵۰۸۸ مورد) بوده است.

ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا هر روز داده‌هایی را ارائه می‌دهد که براساس آن سال گذشته (۲۰۲۰ میلادی) ۱۴۳۹ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. این ارقام با اطلاعات کمیته ملی آمار (۲۴۴۸ مورد مرگ) تفاوت دارد. لذا جیلدیز آیگرجین‌اوا، دبیر مطبوعاتی وزارت بهداشت قرقیزستان خاطرنشان کرد که ثبت آلودگی و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ توسط مرکز بهداشت الکترونیکی صورت می‌گیرد. به گفته وی: «این تفاوت به دلیل ناقص بودن ارقام مرکز ظاهر شد. امروزها کار فعالی جهت دقیق‌سازی همه داده‌های مربوط به بیماری همه‌گیری از جمله مرگ و میر انجام می‌گیرد. فکر می‌کنم به زودی این مرکز داده‌های دقیقی در مورد افراد آلوده و درگذشتگه به علت ویروس کرونا و سینه‌پهلو ارائه خواهد کرد».

طبق اطلاعات وزارت بهداشت در زمان انتشار این مقاله در قرقیزستان ۱۴۹۰ نفر به دلیل کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. از ابتدای شیوع همه‌گیری ۸۷۵۳۷ مورد ابتلا در این کشور شناسایی شده است.

https://ru.sputnik.kg/infographics/۲۰۲۱۰۳۲۳/۱۰۵۱۸۶۹۴۷۴/osnovnye-prichiny-smerti-kyrgyzstancev-v-۲۰۲۰-m.html

منبع: دوهفته نامه جامعه و فرهنگ قرقیزستان؛ نیمه اول فروردین۱۴۰۰-شماره۵۱

کد خبر 5151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =