۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
دانشگاه پارامدینه

دانشگاه پارامدینه یک مؤسسه آموزش عالی است که هدف آن تولید فارغ التحصیلانی است که دارای عمق ایمان، حساسیت وجدان، تیز بینی، توانایی کار، وسعت بینش و استقلال روحیه باشند.

شعار: رهبری، کارآفرینی، اخلاق

رئیس دانشگاه: دیدیک جنیدی رحبینی

دانشگاه پارامدینه یک مؤسسه آموزش عالی است که هدف آن تولید فارغ التحصیلانی است که دارای عمق ایمان، حساسیت وجدان، تیز بینی، توانایی کار، وسعت بینش و استقلال روحیه باشند.

تاریخچه

در تاریخ ۴ دسامبر ۱۹۹۴ م، دو بنیاد اوقاف پارامدینه و بنیاد پوندوک مولیا که هر دو به آموزش و پرورش و با گرایش به ارزش های اسلامی مشغول هستند، توافق کردند که با هم همکاری کنند و برای تأسیس دانشگاه برنامه ریزی کنند. این توافق با تأسیس بنیاد پارامدینه مولیا در ۲۷ فوریه ۱۹۹۵ م محقق شد. از آن زمان ایده تأسیس دانشگاه در حال توسعه بود. هیئت مدیره، گروه های علمی و مؤسسات آموزشی و افرادی که امید و ایده های خود را درباره تأسیس دانشگاه ابراز داشتند، نکات زیر را پیشنهاد کردند:

۱. دانشگاه مورد نظر باید در تکمیل یا بهبود مدل آموزش عالی موجود سهیم باشد.

۲. دانشگاه فقط باید برنامه های تحصیلی را برای علوم در حال توسعه به سمت علم آینده، یعنی "علوم مهندسی" باز کند.

۳. دانشگاه باید اولویت تحقیق را به عنوان تلاشی برای ایجاد تعادل و بهبود کیفیت پیشرفت علم و فناوری در نظر بگیرد.

۴. دانشگاه باید از ابتدا برنامه تحصیلات تکمیلی را باز کند که تحقیق محور است.

۵. دانشگاه باید فارغ التحصیلانی تولید کند که دارای مهارت‌های مورد نیاز مردم و ملت اندونزی باشند، یعنی پژوهش محور، روحیه کارآفرینی در توسعه صنایع مهندسی و خدماتی که اخلاق اسلامی را تحقق بخشند.

۶. دانشگاه باید به مرکز فرهنگ و تمدن تبدیل شود، نه فقط یک نهاد آموزشی. بنابراین، پردیس دانشگاهی باید امکاناتی را فراهم آورد که فعالیت ها را در همه جنبه های زندگی تشویق کند تا جامعه دانشگاهی بتواند خود را در بالاترین کیفیت بیان کند.

۷. دانشگاه باید بتواند شخصیت را رشد دهد، همان‌طور که اهداف آموزشی در قانون نظام آموزش انتظار دارند.

۸. دانشگاه باید ماهیت خود را به عنوان یک دانشگاه جهانی تحقق بخشد تا بتواند خود را با استاندارد بین المللی بنامد.

انتظارات فوق در ایده های اساسی دانشگاه به شرح زیر فرموله شده است:

۱. دانشگاه با گرایش به ارزش‌ها و تمدن اسلامی توسط دنیای دانشگاهی و تجارت بین المللی شناخته شود.

۲. دانشگاه بیشتر بر توسعه برنامه های مطالعات علوم مهندسی با رشته هایی تمرکز دارد که علاوه بر برنامه های مطالعات علوم اجتماعی و فلسفه که از برنامه مطالعه پشتیبانی می کند، می تواند تحولات آینده را نیز برآورده کند.

۳. از دانشگاه انتظار می رود مدل های جایگزین آموزش عالی را برای بهبود کیفیت، ارتباط و اثربخشی آموزش ارائه دهد.

۴. دانشگاه می تواند به عنوان مرکزی برای رشد انسان های جدید اندونزی به یک مرکز فرهنگ و تمدن تبدیل شود.

برای تحقق این ایده، در ۱۰ ژانویه ۱۹۹۸ م تاسیس دانشگاه پارامدینه – مولیا افتتاح شد.

در ۲۰ مارس ۲۰۰۲، بنیاد پارامدینه – مولیا منحل شد و مالکیت و مدیریت دانشگاه پارامدینه – مولیا به بنیاد اوقاف پارامدینه واگذار شد. به عنوان پیگیری برای انتقال مالکیت و مدیریت، بنیاد اوقاف پارامدینه در ۱۵ اکتبر ۲۰۰۲ م نام دانشگاه را به دانشگاه پارامدینه تغییر داد.

برنامه همیاری پارامدینه (Paramadina Fellowship) که در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد، با ورود دانشجویان برجسته از سراسر کشور، موفق به تقویت چهره دانشگاه شد.

چشم انداز

تبدیل شدن به یک دانشگاه پیشرو و برتر مبتنی بر اخلاق دینی برای تحقق تمدن اصیل و والا

وظایف

۱. ساماندهی آموزش و تدریس با کیفیت و مدیریت حرفه ای.

۲. انجام تحقیق با حفظ سنت یک جامعه علمی خلاق.

۳. سازمان‌دهی خدمات اجتماعی که به گروه های حاشیه ای قدرت و مستقل بودن را می بخشد.

۴. ایجاد فضای دانشگاه به عنوان یک مرکز علم و فرهنگ با جو دانشگاهی که از تحقق چشم انداز دانشگاه پشتیبانی می کند.

۵. پرورش نسل جدیدی از انسان‌های با تقوی و دارای اخلاق نیک، مسلط بر علم و فناوری و دارای صداقت.

اهداف

۱. به ارمغان آوردن دانشمندانی که دارای عمق ایمان، اعتماد به نفس، تیز بینی، حساسیت وجدان، توانایی کار و بینش هستند.

۲. تولید مطالعات علمی که مشکلات جامعه را با خلاقیت و ابتکار با استفاده از منابع به طور موثر حل می کند.

۳. ایفای نقش در تولید جامعه ای مذهبی، ملی گرا، مدرن، معتدل و حامی صداقت.

دانشکده ها

دانشگاه پارامدینه دارای ۳ دانشکده اقتصاد و بازرگانی، فلسفه و تمدن، و مهندسی است.

دانشکده اقتصاد و بازرگانی

برنامه مدیریت با هدف آماده سازی دانشجویان برای تبدیل شدن به حرفه ای و کارآفرینی است که درک نظری عمیق، خلاقیت و ابتکاری در ایجاد راه حل های کسب و کار دارند. برنامه مطالعه مدیریت دارای ۴ تخصص است: تخصص مدیریت مالی، تخصص مدیریت منابع انسانی، تخصص مدیریت بازاریابی و تخصص مدیریت عملیات یا میدانی و دارای سه دوره انتخابی از رشته های مختلف مدیریتی است.

دانشکده فلسفه و تمدن

برنامه فلسفه و دین به مطالعه علوم دینی، در این مورد اسلام می پردازد که با مقدمه ای در مسائل فلسفی پشتیبانی می شود. این برنامه زمینه ای برای علوم دینی مربوط به تغییر زمان‌هایی را که نیاز به تلاش های اجتهادی دارند، فراهم می کند.

برنامه روابط بین الملل: این برنامه پویایی روابط بین بازیگران دولتی و غیر دولتی را پوشش می دهد که از جنبه های مختلف، از جمله سیاست، اقتصاد، فرهنگ، تاریخ و ایدئولوژی، از مرزهای جغرافیایی عبور می کنند. پدیده درگیری و صلح مطالعه اصلی دانشجویان است. منحصر به فرد بودن برنامه روابط بین الملل در دانشگاه پارامدینه تمرکز آن به منطقه جنوب شرقی آسیا است که هنوز هم مطالعه ای است که بندرت در هیچ دانشگاهی در جهان یافت می شود. برنامه علوم ارتباطات عبارت است از مطالعه فرایندهای مختلف بیانات انسان به انسان که شامل ایجاد و تفسیر معنای پیام هایی است که جنبه های مختلفی را پوشش می دهند، یعنی روانشناسی، اقتصاد، سیاست، فرهنگ اجتماعی و فناوری بر اساس تعادل بین بینش نظری و مهارت های عملی. این برنامه مطالعاتی پنج تخصص را شامل می شود: تخصص پخش، تخصص روابط عمومی، تخصص مدیریت برند، تخصص تبلیغات خلاق و تخصص مطالعات رسانه. تخصص پخش بر تمرکز تولید برنامه های پخش مستند متمرکز است. تخصص روابط عمومی بر مدیریت اعتبار و بحران های شرکتی متمرکز است. تخصص مدیریت برند، تخصصی است که بر بحث در مورد روند مدیریت کمپین ها یا ارتباطات تجاری متمرکز است. تخصص تبلیغات خلاق تخصصی است که بر تولید خلاقانه تبلیغات متمرکز است. تخصص مطالعات رسانه با محوریت توسعه گفتمان سواد رسانه ای، درک انتقادی و تحلیل نقش و عملکرد رسانه ها در توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه، به ویژه اندونزی است.

برنامه روانشناسی: مطالعه جنبه های مختلف فرایندهای ذهنی و رفتار انسان، هم به عنوان افراد و هم به عنوان موجودات اجتماعی است.   دانشکده مهندسی برنامه طراحی ارتباطات تصویری صلاحیت خود را به یک استراتژی مارک تجاری یکپارچه هدایت می کند. این شایستگی متمرکز بر توانایی تفکر خلاق و استراتژیک در طراحی استراتژی مارک تجاری است که از طریق یک کار بصری منظم و مؤثر اجرا می شود. این برنامه تحصیلی، مطابق با دستور کار دانشگاه، مهارت های نرم دانشجویان را تقویت می کند تا در آینده بتوانند در دنیای حرفه ای رقابت کنند. تمام صلاحیت های مورد نیاز پایه ای برای تدوین برنامه درسی و روش های تدریس است که به طور مداوم در حال توسعه و به روزرسانی است. برنامه طراحی محصول صنعتی بر یادگیری طراحی محصولات مصرفی متمرکز است که ایده ها و شکل های منحصر به فردی دارند. صلاحیت در طراحی محصولات با ارائه مهارت های اساسی برای کشف خلاقیت، بیان ایده ها از طریق ارائه ها و نقاشی ها، و همچنین تسلط فنی و مکانیکی مربوط به تولید تکمیل می شود. توانایی های اساسی و فنی مبتنی بر بینش درک انسان هم به عنوان استفاده کننده محصول و هم به عنوان مصرف کننده است، به طوری که دانشجویان قادر به طراحی محصولی هستند که نه تنها راحت باشد، بلکه امتیاز فروش نیز دارد.

برنامه مهندسی انفورماتیک در زمینه فناوری شبکه تمرکز دارد. این برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار مفید است که به فارغ التحصیلان مهندسی انفورماتیک نیاز دارد تا در زمینه توسعه شبکه تسلط پیدا کنند. دانشجویان این برنامه رشته های مختلفی را که مستقیماً با فناوری اطلاعات در ارتباط هستند، چه در زمینه های سخت افزاری و چه نرم افزاری، مطالعه می کنند. علاوه بر این، در طول فرایند آموزش و یادگیری، دانشجویان و اساتید، به صورت فردی و گروهی، توانایی ایجاد ارتباطات و فناوری اطلاعات و مهارت های نرم را که می توانند در جامعه استفاده شوند، توسعه می دهند.

منبع: ویکی پدیا

کد خبر 6198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =