رئیس کمیسیون اقلیت های ملی پاکستان گفت: در ۷۲ سال سپری شده، برای اولین بار تدوین برنامه درسی ملی یکنواخت تحت قرمان عمران خان، نخست وزیر پاکستان قابل ستایش است.

چیلا رام کولانی، رئیس کمیسیون اقلیت های ملی پاکستان گفت: در ۷۲ سال سپری شده، برای اولین بار تدوین برنامه درسی ملی یکنواخت تحت قرمان عمران خان، نخست وزیر پاکستان قابل ستایش است.

    این اظهارات را چیلا رام کوالانی، رئیس کمیسیون اقلیت های ملی پاکستان هم زمان با ریاست نهمین نشست کمیسیون مذکور اظهار کرد.

    براساس این گزارش، نهمین جلسه کمیسیون اقلیت های ملی پاکستان امروز در وزارت امور مذهبی و هماهنگی بین ادیان تشکیل شد.

    در جلسه مذکور نمایندگان وزارت آموزش و پرورش پاکستان، املاک موقوفه و متروکه، شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان، وزارت قانون و دادگستری و وزارت آموزش و پرورش و دادگستری ایالت بلوچستان نیز حضور داشتند.

    رفیق طاهر، رئیس شورای برنامه درسی ملی یکنواخت در جلسه مذکور روند مشاوره با همه ذینفعان و توجیهی مفصل درخصوص توافق یکنواخت سازی  برنامه درسی را  به کمیسیون ارائه داد.

       وی به کمیسیون گفت: این برنامه درسی ملی یکنواخت در مدارس دولتی و خصوصی و همچنین در مدارس دینی نیز آموزش داده می شود تا تفکر ملی و فرصت های توسعه برابری را برای هر بخش کشور و برای نسل جدید فراهم کند.

      وی گفت: این برنامه درسی با مشورت نمایندگان مدارس خصوصی و نهادهای مدارس دینی تدوین شده است.

      رئیس کمیسیون اقلیت های ملی پاکستان گفت: در ۷۲ سال اخیر، برای اولین بار تدوین برنامه درسی ملی یکنواخت تحت فرمان عمران خان، نخست وزیر پاکستان قابل ستایش است و کمیسیون اقلیت های ملی به خاطر تدوین برنامه درسی یکنواخت از شورای برنامه درسی ملی یکنواخت تجلیل و تشکر می کند.

     وی گفت: در برنامه درسی یکنواخت باید موضوعات اصول مشترک هماهنگی بین ادیان، انسانیت و اخلاق قرار داشته باشد.

     وی در ادامه به رفیق طاهر، نماینده آموزش و پرورش و آموزش حرفه ای پاکستان تاکید کرد باید ۲٪ کرسی ها برای پذیرش دانشجویان غیر مسلمان در تمام دانشگاه های پایتخت و ایالت ها تضمین شود.

    رئیس کمیسیون اقلیت ها گفت: کار هیئت املاک موقوفه و متروکه در دوره کنونی بسیار پیشرفت کرده و جا برای پیشرفت بیشتر نیز وجود دارد.

    وی گفت: برای تهیه پیش نویس قانون کمیسیون اقلیت های ملی ۲۰۲۱ از ایالت ها رایزنی در حال انجام است و در همین راستا، رئیس و اعضای کمیسیون اقلیت های ملی نیز قرار است امروز با رئیس دیوان عالی پاکستان دیدار کنند.

کد خبر 6473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =