اقدام فرانسه در حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه، واکنش و خشم برخی جریان‌های سیاسی الجزایر را برانگیخت.

کاظم مهرنیا

اقدام فرانسه در حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه، واکنش و خشم برخی جریان‌های سیاسی الجزایر را برانگیخت.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه؛ مردم الجزایر با دخالت‌های مستمر پاریس در امور داخلی سوریه و حمایت‌های آن از گروه‌های تروریستی و مزدوران در سوریه مخالفت کردند. این در حالی است که این حمایت‌های فرانسه از تروریست‌ها و مزدوران در سوریه نقض آشکار قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است.

فیروز بن علی صولی خبرنگار شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در گزارشی گفت: اقدام فرانسه در دخالت‌های مستمر در امور داخلی سوریه و حمایت از گروه‌های تروریستی و مزدوران در این کشور واکنش و خشم برخی جریان‌های سیاسی الجزایر را برانگیخت. این جریان‌ها تاکید می‌کنند با اقدامات تخریبی پاریس در سوریه که کاملا مغایر با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است به شدت مخالفند.

دکتر یوسف حوری استاد حقوق در دانشگاه الجزایر در گفتگو با خبرنگار الاخباریه سوریه گفت: «فرانسه و کشورهای استعمارگر، نه تنها از تروریسم حمایت می‌کنند بلکه خود آن‌ها تروریسم را ایجاد کرده اند. هدف از این رفتارها نیز ضربه زدن به مقاومت و کشورهای حامی مقاومت و هر کس که در برابر طرح‌های اسرائیل می‌ایستد و در راس آن‌ها سوریه و سایر کشورهای مقاوم همچون الجزایر است».

در حقیقت رسانه‌های فرانسوی به رغم اینکه مدعی می‌شوند که با آزادی زیاد فعالیت‌های رسانه‌ای خود را انجام می‌دهند، اما بسیاری از حوادث نشان می‌دهد که رسانه‌های فرانسوی در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی است و واقعیت‌ها را بر اساس منافع فرانسه تغییر می‌دهند؛ بنابراین شعارهایی که در این زمینه مطرح می‌شود واقعیت ندارد. موضع فرانسه در قبال تحولات سوریه دلیلی بر این مطلب است که آن‌ها نمی‌خواهند به این وطن عربی و سایر کشورهای اسلامی خیری برسد.

ملاحظات کارشناسی:

۱- سیاست‌های کاخ الیزه در حمایت‌های مادی از تروریست‌ها در شمال سوریه متوقف نمی‌شود؛ بلکه فرانسه با رسانه‌های خود حملات تبلیغاتی نیز علیه وحدت مردم سوریه دارد.

۲- همه مردم الجزایر بر این باورند که وحدت ملت و ارتش این کشور می‌تواند جبهه مقتدر و قوی تشکیل دهد که همه توطئه‌های غربی ضد سوریه را خنثی کند.

۳-در الجزایر همه توافق دارند که فرانسه با حمایت‌های آشکار و رسوا شده از گروه‌های تروریستی و مافیاهای تخریبگر در سوریه، در راس کشورهایی که منشور سازمان ملل و قوانین بین الملی را نقض می‌کنند قرار دارد؛ این رفتارهای فرانسه با ارزش‌هایی که پاریس مدعی است جمهوری فرانسه بر اساس آن پایه گذاری شده است در تناقض قرار دارد. چرا که امروز فرانسه الگوی انتشار خرابکاری‌ها در هر منطقه و مکانی در جهان تبدیل شده است.

منبع: شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه

کد خبر 7737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =