در پی حمله ددمنشانه پهبادهای امریکایی و شهادت مظلومانه سردار سپهبد قاسم سلیمانی روز پنجشنبه مورخ ۵/۱۱/۹۸ سازمان سوسیالیستی غنا با برگزاری همایشی تحت عنوان "دسترسی آمریکا به قدرت هژمونی با سوء استفاده از قدرت نظامی – تهدیدی علیه صلح جهانی" از تلاش های این شهید قهرمان تجلیل و قدردانی کردند.

در پی حمله ددمنشانه پهبادهای امریکایی و شهادت مظلومانه سردار سپهبد قاسم سلیمانی روز پنجشنبه مورخ ۵/۱۱/۹۸ سازمان سوسیالیستی غنا با برگزاری همایشی تحت عنوان "دسترسی آمریکا به قدرت هژمونی با سوء استفاده از قدرت نظامی تهدیدی علیه صلح جهانی" از تلاش های این شهید قهرمان تجلیل و قدردانی کردند.

در این همایش که از ساعت ۳ بعد از ظهر آغاز و تا ساعت ۶ ادامه داشت، برخی از شخصیت های سیاسی، فرهنگی و علمی کشور غنا نیز شرکت داشتند.

در همایش "دسترسی آمریکا به قدرت هژمونی با سوء استفاده از قدرت نظامی" که به طور مستقیم از شبکه ماهواره ای پان افریکن نیز پخش شد،  برخی از شخصیت های سیاسی و فرهنگی با قرار گرفتن در پنل برنامه سخنانی را در خصوص اقدامات آمریکا به منظور گسترش هژمونی خود در منطقه با استفاده از قدرت نظامی و تلاش های خستگی ناپذیر سپهبد قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم و داعش بیان کردند.

 سخنرانان همایش "دسترسی آمریکا به قدرت هژمونی با سوء استفاده از قدرت نظامی – تهدیدی علیه صلح جهانی" که در محل شبکه ماهواره ای پان افریکن برگزار شد، به شرح زیر اعلام می گردد :

۱- کواسی پراد، مدیر مسئول روزنامه اینسایت و مدیر شبکه ماهواره ای "پان افریکن"

۲- دکتر عبدالمجیب محمد، کارشناس روابط بین الملل

۳- دکتر پیتار اوتوکونور (Peter Otukunor)، معاون دبیرکل حزب کنگره ملی دمکراسی
 

این برنامه به ریاست آقای "کواسی پراد" با نمایش فیلم کوتاهی از جنایات آمریکا در طول تارخ خود و سوئ استفاده این کشور و سازمان های اطلاعاتی و متحدان اش علیه ملت های غنا، کوبا، برزیل، لیبی، سوریه، عراق و در حال حاضر تحریم های غیر قانونی علیه جمهوری اسلامی ایران و هدف قراردادن تروریستی سردار قاسم سلیمانی پخش شد.

اولین سخنران این برنامه آقای "کواسی پراد" یکی از فعالین سیاسی، مطبوعاتی و ضد استعماری غنا بود که ضمن برشمردن دلایل اصلی حرکت تروریستی آمریکا در هدف قرار دادن سپهبد سلیمانی، اظهار داشت : "همه دولت های آمریکا بویژه در دوره اوباما، از طریق نیروهای اطلاعاتی خود بر فعالیت های قاسم سلیمانی در خاور میانه اشراف داشته و همواره از سهم ایشان در مبارزه با گروه های تروریستی، بخصوص در نبرد با داعش و شکست آنان آگاه بودند".

وی ادامه داد: "علی رغم اینکه سپهبد سلیمانی زندگی را برای سربازان آمریکایی در منطقه سخت و دشوار کرده بود اما اوباما بسیار عاقل تر از اسلاف و اعقاب خود بود که اقدام به ترور سردار سلیمانی کند".

اوباما و همه نیروهای اطلاعاتی اش اعم از ارتش، سیا و پنتاگون می دانستند که کشته سلیمانی بسیار خطرناک تر از زنده وی برای امریکا است، اما چیزی که ترامپ هرگز نمی داند و نمی فهمد، این است که ایالات متحده با ترور سلیمانی مسیر جنگ جهانی سوم را هموار کرده است زیرا چیزی که وی می فهمد این است که می خواهد آمریکا و جهان را مانند بنگاه تجاری خود اداره کند. 

کواسی پراد، مدیر مسئول روزنامه اینسایت و مدیر شبکه ماهواره ای "پان افریکن"

همه شما میلیون ها نفری را که به منظور تشییع جنازه و عزاداری ژنرال سلیمانی در خیابان های تهران و سایر شهر های ایران حضور یافتند، به یاد دارید، او فقط یک ژنرال نظامی برای ایران و خاورمیانه نبود، او ستون محکم انقلاب اسلامی بود.

همه میدانند که سردار فقید تا چه اندازه به رهبر معظم انقلاب اسلامی نزدیک بود، این ضربه بزرگی به ملل مترقی جهان بود.

ایشان در جای دیگری از سخنان خود گفت : "فلسطین نقطه تمرکز ایشان بود و این دلیلی بود که وی را به فرماندهی نیروی قدس برگزیدند، زیرا هدف اصلی آنها آزادی قدس و فلسطین اشغالی از یوغ رژیم اشغالگر اسرائیل بود.

سخنران بعدی این برنامه دکتر عبدالمجیب محمد، کارشناس روابط بین الملل بود. ایشان ضمن اشاره به حمایت آمریکا از جنایت سعودی در قتل خاشقچی، ترور سردار سلیمانی را جنایت دیگری در راستای گسترش هژمونی خود در جهان، بخصوص منطقه خاورمیانه دانست.

ایشان در ادامه اضافه کرد : "ایالات متحده با قلدری و زورگویی در صدد است تا ملت های آزاده جهان را بترساند و در عوض چشمان خود را بر روی جنایات کشورهای منطقه از جمله جنایت سعودی در یمن بسته و از آوردن جنایتکاران واقعی به پای میز محاکمه دادگاه جنایی بین المللی عاجز است.

دکتر عبدالمجیب محمد، کارشناس روابط بین الملل

سومین نفری که در پنل قرار گرفت و سخنان خود را ارائه کرد، دکتر پیتار اوتوکونور (Peter Otukunor)، معاون دبیرکل حزب کنگره ملی دمکراسی بود، وی با اشاره به حضور میلیونی ایرانیان در مراسم شهید سلیمانی اظهار داشت : "همانطور که همه ما از تلویزیون تماشا کردیم هزاران نفر سیل آسا  به خیابان های ایران آمدند تا درگذشت ژنرال قاسم سلیمانی را به عزاداری بپردازند. به دنبال این حادثه یک سری از تحولات گیج کننده و تکاند دهنده در منطقه خاور میانه رخ داد که از جمله می توان به محکومیت این حرکت جنایت کارانه و تولید ناامنی جدید که همه چیز، از آینده حضور آمریکا در عراق گرفته تا نبرد با داعش و توافقنامه هسته ای کشورهای غربی با ایران را تحت تأثیر خود داده است".

دکتر پیتار اوتوکونور (Peter Otukunor)، معاون دبیرکل حزب کنگره ملی دمکراسی

 دکتر پیتار اوتوکونور نتایج حاصله از حمله هواپیماهای بدو سرنشین آمریکا که باعث کشته شدن سردار سلیمانی شد را این گونه بیان کرد :

- رای پارلمان عراق به خروج هزاران نیروی ارتش آمریکا از عراق

- تهدید عراق از سوی آمریکا مبنی بر مجازات این کشور در صورت خروج نیروهای آمریکایی از عراق

- اعلام ارتش آمریکا مبنی بر توقف عملیات نظامی علیه داعش

- عدم پیروی ایران از محدودیت های توافق هسته ای ۲۰۱۵

- حضور هزاران عزادار در خیابان ها برای احترام به سردار سلیمانی

در این جا باید توضیح داده شود که پارلمان عراق در این خصوص جلسه اضطراری تشکیل داد و به اخراج هزاران تن از سربازان آمریکایی مستقر در این کشور رأی داد، این اولین حرکتی بود که در پاسخ به ترور و کشته شدن سردار سلیمانی صورت گرفت.

نخست وزیر عراق عادل عبدالمهدی نیز به پارلمان گفت که از کمکی که امریکا در نبرد با داعش ارائه کرده است، سپاسگزار است، اما اکنون توصیه می کند که ۵۲۰۰ سرباز آمریکایی مستقر در عراق باید این کشور را ترک کنند.

ترامپ نیز گفت، اگر آنها از ما بخواهند عراق را ترک کنیم، این کار را با شرایط دوستانه انجام نخواهیم داد و تحریم های سنگینی را برای عراق وضع خواهیم کرد.   

کد خبر 787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =