پیشنهاد بحرین برای تبدیل شدن به هاب کالاهای حلال روسی در خلیج فارس

سمیر ناس رئیس اتاق صنایع پادشاهی بحرین در دیدار اخیر خود با روشن عباسف، معاون رئیس اداره دینی مسلمانان و شواری مفتیان روسیه و ایلدار گالییف رئیس اداره همکاری های بین‌المللی این مجموعه به گفتگو حول افزایش همکاری‌ها در بخش محصولات حلال پرداخت.

سمیر ناس رئیس اتاق صنایع پادشاهی بحرین در دیدار اخیر خود با روشن عباسف، معاون رئیس اداره دینی مسلمانان و شواری مفتیان روسیه و ایلدار گالییف رئیس اداره همکاری‌های بین‌المللی این مجموعه به گفتگو حول افزایش همکاری­ها در بخش محصولات حلال پرداخت.  

در این دیدار از حضور هیات پادشاهی بحرین در دوازدهمین نشست بین‌المللی اقتصادی قازان با عنوان Kazan Summit در جمهوری تاتارستان تشکر و قدردانی شده و طرفین به لزوم برگزاری نشست­های مشابه برای تعمیق دیپلماسی عمومی تأکید کردند. همکاری­های دراز مدت و چندین ساله دو ارگان قید شده با سازمان‌های مذهبی، دولتی، عام المنفعه، آموزشی و سازمان­های مردم نهاد بحرین بخش اصلی مذاکرات دو طرف بودند.

قرآن‌­آموزان بحرینی هرسال در مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن کریم در مسکو شرکت می ­کنند و در کنار آن، با حمایت دفتر شیخ راویل عین‌­الدین و سفارت بحرین در فدراسیون روسیه به انجام برنامه‌­های خیرخواهانه و عام‌­المنفعه می‌­پردازند. ضمن اینکه با برگزاری کنفرانس‌­ها و میزگردها با موضوع الهیات و دین­‌شناسی به تبادل ­نظر و تحکیم ارتباط علمی بین دو کشور در این بخش کمک بسزائی می‌­نمایند. از دیگر دستاوردهایی که در این دیدار به آن اشاره شد برگزاری نمایشگاه Made in Russia در نوامبر سال ۲۰۱۹ با حمایت اتاق مشترک بازرگانی روسیه و بحرین، شورای مفتیان و اداره امور دینی روسیه بود. این نمایشگاه به بستر مناسبی برای توسعه روابط تجاری بین روسیه، بحرین و دیگر کشورهای خلیج (فارس) تبدیل شده است.

سفیر بحرین اظهار کرد که کشورش می­تواند به عنوان یک هاب حمل­ ونقل برای انتقال کالاهای روسی به تمامی کشورهای حاشیه خلیج (فارس) عمل کند و خواهان کالاهای روسی به ویژه محصولات حلال در بازار خود است. اداره دینی مسلمانان روسیه تصمیم­گیری در این زمینه را به بعد موکول کردند.

کد خبر 8057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =