وزارت فرهنگ دولت مرکزی هند در تلاش است تا از سازمان یونسکو برای دانشگاهِ "رابیندرابهاوان" در شهر "سانتینیکتان" که موسس آن رابیندرانات تاگور، شاعر معروف هندی بوده است،

وزارت فرهنگ دولت مرکزی هند در تلاش است تا از سازمان یونسکو برای دانشگاهِ "رابیندرابهاوان" در شهر "سانتینیکتان" که موسس آن رابیندرانات تاگور، شاعر معروف هندی بوده است، نشان میراث فرهنگی دریافت کند. یازده سال پیش نیز این وزارتخانه از یونسکو درخواست کرده بود تا در صد و پنجاهمین سالروز تولد رابیندرانات تاگور،  این نشان را دریافت کند.

اخیراً یک درخواست رسمی جدید توسط سازمان باستان شناسی هند با همکاری دانشگاه ویسوابهارتی به سازمان یونسکو ارسال شده است. تیمی از سازمان باستان شناسی هند به سرپرستیِ مدیرکلِ این سازمان، ویدیا ویدیاناتهان، از ژانویه سال جاری در این دانشگاه مشغول کارکردن روی این پروژه هستند. در درخواستی که سالهای قبل در خصوص میراثِ تاگور ارسال شده بود، سوالاتی توسط یونسکو مطرح شده بود که این تیم باستانشناسی در حال تهیه گزارشی حاویِ پاسخهای مناسب به پرسشهای یونسکو و ارسال آن به این سازمان می باشند. جمعی از کارشناسان حفاظت از میراث فرهنگی هند نیز جهت کمک به این پروژه، به این تیم پیوسته اند. یکی از مسئولان دانشگاه ویسوابهارتی گفت: " این تیم به همراه هیئت علمی دانشگاه ما و همکاری کارشناسانِ دانشگاه رابیندرابهاوان در حال تهیه این گزارش هستند. مابسیار خوشحالیم که این برنامه مجدداً احیاء شده است."

تیم باستان شناسی هند در حال بررسی دقیق کلیه بناهای اصلی و قدیمی این دانشگاه از جمله: "کانچ ماندیر اوپساناگریها سانتینکتان"، اولین محل سکونت خانوادۀ تاگور ، ساختمانِ اوتارایان، کالا بهاوانا، سانگیت بهاوانا  و کلیه بناهایی هستند که توسطِ تاگور به عنوان بخشی از دانشگاه رویایی خود، ساخته بود. این تیم همچنین هزاران صفحه اسناد و مدارک را اسکن نموده و فیلمهایی را نیز از نقاشیها، مجسمه ها و سایر کارهای هنری تاگور ، ناندلال بُسه، رامکینکر باجی و بِنودبیهاری، جهت تکمیل این مدارک، تهیه نموده است. 

کد خبر 9202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =