وزارت آموزش عالی وتحقیقات علمی عراق با صدور بخش‌نامه‌ای از تصمیمات جدید خود در خصوص دانشجویان عراقی مشغول تحصیل در دانشگاه‌های خارج از این کشور خبر داد.

۱⃣. بر اساس فقره‌ی اول از تصمیمات وزارت آموزش عالی عراق از این پس هر یک از اساتید موجود در دانشگاه‌های خارج از عراق تنها حق تدریس به ۵ دانشجوی عراقی را دارند وهر دانشگاهی که به این تعداد پایبند نباشد، از طرف وزارت آموزش عالی عراق سلب اعتبار می‌شود.
۲⃣. طبق فقره‌ی دوم این بخشنامه تمامی پایان‌نامه‌ها ورساله‌های دکترا باید توسط دانشگاه‌های عراقی مورد بررسی قرار گیرند وبالاترین درصد مجاز کپی‌برداری از سایر منابع ۲۰ درصد می‌باشد.
۳⃣. همچنین بر اساس فقره سوم، دانشجویان بورسیه عراقی می‌بایست جهت اطمینان از سطح علمی به کمیته‌های ارزیابی علمی ارجاع داده شوند ودر صورت عدم اقناع کمیته‌های ارزیابی مدرک این دانشجویان معتبر نخواهد بود.
۴⃣. پیشتر نیز وزارت آموزش عالی عراق با صدور بخش‌نامه‌ای دیگر از لغو اعتبار آموزش مجازی خبر داد وتمامی دانشجویان عراقی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از عراق را ملزم به حضور در کشور محل تحصیل کرد.

گفتنی است هزاران دانشجوی عراقی در کشورهای همسایه‌ به ویژه ایران، لبنان وترکیه مشغول تحصیل از راه دور هستند که با صدور بخش‌نامه‌های جدید، بین قوانین کشور خود وقوانین دانشگاه‌های کشور محل تحصیل سرگردان شده وسرنوشت تحصیلی یشان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است، موضوعی که سبب اعتراضات بسیاری از سوی دانشجویان عراقی به تصمیمات جدید وزارت آموزش عالی عراق شده است.

کد خبر 9650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =