صفحات کثیف زیادی در تاریخ آمریکا وجود دارد. بی عدالتی به سرخپوستان ، بمباران هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن ، ساقط کردن دولت مردمی محمد مصدق با کدتا ، فلسطین ، ویتنام ، کره شمالی ، کوبا ، گرانادا ، افغانستان و .... این لیست با مداخلات نظامی در کشورهایی مانند عراق ، لیبی ، سوریه ، سومالی ، یمن و ونزوئلا ادامه دارد. هر یک از این موارد چیزی است که باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

صفحات کثیف زیادی در تاریخ آمریکا وجود دارد. بی عدالتی به سرخپوستان ، بمباران هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن ، ساقط کردن دولت مردمی محمد مصدق با کدتا ، فلسطین ، ویتنام ، کره شمالی ، کوبا ، گرانادا ، افغانستان و ....  این لیست با مداخلات نظامی در کشورهایی مانند عراق ، لیبی ، سوریه ، سومالی ، یمن و ونزوئلا ادامه دارد. هر یک از این موارد چیزی است که باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

 بدترین بحرانی که بشر امروز با آن روبرو است

در ۳ ژوئیه ۱۹۸۸ ، ۳۳ سال پیش ، یک ناو جنگی پیشرفته نیروی دریایی ایالات متحده ، USS Vincennes ، یک هواپیمای غیرنظامی ایرانی A۳۰۰ را بر فراز حریم هوایی ایران بر فراز خلیج فارس سرنگون کرد و منجر به کشته شدن ۶۶ نفر ، از جمله ۳۸ غیر ایرانی شد.

آری یک پرواز برنامه ریزی شده و منظم دو بار در هفته به دبی بر فراز خلیج فارس ساقط شد.

ناو آمریکایی وینسنس هواپیما را با دو موشک سرنگون کرد و پس از آوردن چندین بهانه دروغ ، مدعی شد فکر می کردیم هواپیمای جنگی ایران است. رسانه های بین المللی طعنه زدند و گزارش دادند: " تفنگداران پیشرفته ایالات متحده تفاوت بین هواپیمای مسافربری و هواپیمای جنگنده را تشخیص نمی دهند."

مقامات آمریکایی در ابتدا "این قتل عام وحشیانه" را توجیه کردند ولی بعدا ادعا کردند شلیک از ناو به هواپیمای مسافربری به دلیل استرس سربازان انجام شده است. اگر چه رونالد ریگان ، رئیس جمهور وقت آمریکا نیز برای این اشتباه تاکید کرد. در سال ۱۹۹۶ ، ایالات متحده موافقت کرد ۶۲ میلیون دلار غرامت به خانواده های ایرانیان کشته شده در حمله بپردازد. اما بعدا به فرمانده ناو مدال دادند.

تروریسم آمریکایی

در بخش دیگری از این مقاله با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری آمده است:

به گفته آیت الله خامنه ای ، حمله به هواپیمای مسافربری و فاجعه بزرگ کشتار زنان و کودکان به معنای خشونت کینه توزانه ایالات متحده آمریکا و آمادگی آنها برای ارتکاب هرگونه بی عدالتی علیه  انقلاب ماست . وی گفت : این نشان می دهد که بدترین بحرانی که بشر امروز با آن روبرو است تروریسم آمریکایی است. "دولتی که ادعا می کند بسیار متمدن است و همچنان تظاهر می کند که از حقوق بشر حمایت می کند ، لاف می زند و با تظاهر به مخالفت با تروریسم آن را ترویج می کند. و از دانش بشری به جای استفاده از آن برای توسعه و شکوفایی ، در راه اهداف شرم آور و مخرب استفاده می کند.

در حالیکه در سال ۲۰۲۰ حادثه سقول هواپیما در ایران رخ داد. با اینکه همه مسئولین ایرانی این حادثه را خطای انسانی دانستند اما واکنش آمریکا با آن بسیار متفاوت بود. قطعا چنین حوادثی تنها خشم ایرانیان را نسبت به ایالات متحده افزایش می دهد.

در پایان این مقاله با اشاره به سخنان سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: "تروریسم دولتی ایالات متحده در آسمان ، خشکی و دریا ادامه دارد."

کد خبر 9662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =