بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی درجه بندی دانشگاه ها (QS) مشخص گردید که دانشگاه آشوکا در رتبه بندی آسیایی این سازمان در سال ۲۰۲۱ در میان پنج دانشگاه خصوصی برتر قرار گرفته و رتبه اول در میان ۱۱۸ دانشگاه هندی را از آن خود کرده است.

روزنامه: تایمز آف ایندیا  

بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی درجه بندی دانشگاه ها (QS) مشخص گردید که دانشگاه آشوکا  در رتبه بندی آسیایی این سازمان در سال ۲۰۲۱ در میان پنج دانشگاه خصوصی برتر قرار گرفته و رتبه اول در میان ۱۱۸ دانشگاه هندی را از آن خود کرده است.

این سازمان هر ساله فهرستی از دانشگاههای برتر را پس از جمع آوری معیارهای گوناگون تهیه و اعلام می کند. 

پروفسور مالابیکا سرکار، معاون رئیس دانشگاه آشوکا، با به اشتراک گذاشتن نظرات خود در مورد قرار گرفتن دانشگاه آشوکا در میان پنج دانشگاه خصوصی برتر هند در رتبه بندی سازمان  جهانی درجه بندی دانشگاه ها در سال ۲۰۲۱، گفت: «به عنوان یک دانشگاه علوم انسانی و علوم پایه مایه افتخار است که با قدمتی کمتر از یک دهه توانسته ایم به عنوان برترین دانشگاه هند در این لیست قرار گیریم». وی افزود: با تمرکز بر روی فعالیت های دانشگاهی امیدواریم بتوانیم با اتکا به برنامه ریزی درسی خوب و با دانشجویان و اساتید باهوش در عرصه بین الملل نیز جایگاه مناسبی را کسب کنیم.

مرکز هیات علمی آشوکا اساتید برجسته ای را در اختیار دارد و دانشجویان بسیاری از روش تدریس و برنامه درسی بسیار راضی و خشنود هستند و این کلید موفقیت این دانشگاه به شمار می رود.

سازمان جهانی درجه بندی دانشگاه ها لیستی از ۶۷۸ دانشگاه آسیایی را تهیه کرده که هندوستان با ۱۱۸ دانشگاه و موسسه علمی آموزش عالی و پس از چین با ۱۲۶ دانشگاه در جایگاه دوم قرار دارد. پس از هند ژاپن با ۱۰۸ و کره جنوبی با ۸۸ در رتبه های بعدی قرار دارند.

توضیح: در سالهای اخیر به امر کیفیت آموزشی در هند بسیار تاکید شده است ولی هنوز با معیار جهانی بسیار فاصله است.  

کد خبر 9737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =