بودائیان کالمیک یکی از مهمترین مراسمهای خود را برگزار کردند

بودائیان منطقه کالمیک روسیه از دوم تا ششم اکتبر مراسم سالانه تانترا را در معبد مرکزی کالمیک به نام «معبد طلایی بودا شاکیامونی» برگزار کردند.

بودائیان منطقه کالمیک روسیه از دوم تا ششم اکتبر مراسم سالانه تانترا را در معبد مرکزی کالمیک به نام «معبد طلایی بودا شاکیامونی» برگزار کردند.

هدف از برگزاری این مراسم، پاکسازی و غلبه بر موانع در تمرینات معنوی (تجربیات معنوی) است. یونتِن گیلونگ سرپرست ارشد معبد به خبرنگار ریانوستی اینطور توضیح داد: امسال این مراسم به صورت آنلاین برگزار شد و از کانال یوتیوب پخش زنده داشت. روز دوم اکتبر مراسم «یانگدروب» - شکرگزاری به خاطر رفاه و ثروت ماده و سلامت روح، روز سوم اکتبر مراسم «جینسِگ» و روز پنجم اکتبر مراسم «تورگیاک» - آیین زدودن موانع و روز ششم اکتبر «تانگراک کانگسو» برگزار ­شد.

برگزاری این قبیل مراسم از سوی دالای لامای چهاردهم به سرپرست معبد کالمیک توصیه شده است. به گفته این افراد، در گذشته مشکلاتی برای برگزاری مراسم وجود داشته، اما امروز تمامی آیین و مراسم بودا در حال احیا است و معبد به سرعت در حال توسعه است.

در بسیاری از معابد بودا رسم است که مراسم ویژه­ای در برخی روزهای سال برگزار کنند که عمدتا به خدایان حامی دارما مربوط می­شوند. در مراسم روز سوم اکتبر هدایا و عطایایی به خدای آتش تقدیم می­شود که هر یک معنا و مفهوم خاص خود را دارند: عمر طولانی، سلامتی، زدودن موانع، پاکسازی، موفقیت و ... در مراسم پاکسازی تمام انرژی­های منفی را از بین می­برند و مواد خوراکی که به عنوان عطیه همراه آورده­اند را در آتش می‌سوزانند تا به واسطه آن هر چیز ناپاکی از وجودشان پاک شود.

در روز ششم اکتبر که روز پایانی مراسم است،‌ آیین قدردانی از محافظان آموزه­ها برگزار شد و کاهنان متن تجلیل و شکرگزاری را قرائت می‌کنند تا به حمایت خود ادامه دهند.

کد خبر 10052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =