جشنواره بین المللی غذاهای ایرانی در هتل معروف ترایدنت شهر حیدر آباد هند با همکاری سرکنسولگری محترم جمهوری اسلامی ایران و بنیاد سی دی هند و شرکت کشورهای لهستان و روسیه از تاریخ 25 الی 31 ماه اکتبر سالجاری برگزار گردید.

برگزاری جشنواره بین المللی غذا در هتل ترایدنت شهر حیدر آباد هندوستان

با حضورکشورهای ایران ، لهستان ، روسیه

جشنواره بین المللی غذاهای ایرانی در هتل معروف ترایدنت شهر حیدر آباد هند با همکاری سرکنسولگری محترم جمهوری اسلامی ایران و بنیاد سی دی هند و شرکت کشورهای لهستان و روسیه از تاریخ 25 الی 31 ماه اکتبر سالجاری برگزار گردید.

. شرکت ج.ا.ایران در این جشنواره به منظور شناساندن غذاهای ایرانی و شیوه طبخ آنها به بازدیدکنندگان و علاقمندان فرهنگ غذایی ایران که برایشان بسیار جذاب بود انجام گرفت.

در این جشنواره بین المللی سر آشپز ماهر ایران سرکار خانم منا پور دریایی زاده شرکت نموده و از تاریخ 27 اکتبر غذاهای ایرانی را طبخ و در اختیار شرکت کنندگان قرار دادند که مورد استقبال علاقمندان  بسیاری قرار گرفت.

برگزاری جشنواره غذای ایرانی موجب می شود که علاوه بر آشنایی مردم هند با فرهنگ غذایی مردم ایران ، خانواده های ایرانی مقیم بسیاری که در شهر حیدرآباد و ایالت تلنگانا زندگی می کنند نیز از این طریق می توانند با غذاهای اصیل ایرانی بیشتر آشنا شوند. این جشنواره به همت سرکنسولگری محترم جمهوری اسلامی ایران و همکاری هتل معروف ترایدنت حیدر آباد هند و بنیاد سی دی هند انجام پذیرفت البته علاوه برکشور عزیزمان ، کشورهای لهستان و روسیه نیز در این جشنواره شرکت داشتند و غذاهای کشورخویش را معرفی نمودند. درجشنواره علاوه بر غذاهای های ایران اشاره شده معمول  ، برخی از غذاهای سنتی نیز معرفی گردید .

خانم پور دریایی زاده درباره این جشنواره بین المللی بیان داشتند: شباهتهای بسیار زیادی میان فرهنگ غذایی مردم شهر حیدرآباد هند و ایران وجود دارد. باید گفت که برخی غذاهای ایرانی در بین بیشتر خانواده های حیدرآبادی در هند نیز پخت می گردد و همچنین مردم این شهر زیبا خواستار فرا گیری مهارت های آشپزی ایرانی هستند.        

سرکار خانم چارو داس ـ  Charu Das  ـ رئیس بنیاد سی دی درباره این جشنواره بین المللی اظهار داشتند: برگزاری چنین رویدادها و جشنواره هایی  در راستای ارتقاء و گسترش روابط فرهنگی فی ما بین کمک شایانی خواهد داشت. این جشنواره علاوه بر شناساندن غذاهای کشورهای مختلف درصدد ایجاد بسترهای اقتصادی در زمینه غذا نیز می باشد.

لازم به ذکر است که اخبار جشنواره بین المللی غذا در رسانه های دیداری و نوشتاری از جمله روزنامه های انگلیسی زبان و اردو زبان محلی انتشار یافته است. 

کد خبر 10082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =