بدنبال برگزاری موفقیت آمیز وبینار بین المللی یک روزه گرامیداشت دو مرثیه سرای بزرگ ایران و هند "محتشم کاشانی" و "میر انیس" که با همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دانشگاه ملی اردو زبان مولانا آزاد ،

بدنبال برگزاری موفقیت آمیز وبینار بین المللی یک روزه گرامیداشت دو مرثیه سرای بزرگ ایران و هند "محتشم کاشانی" و "میر انیس" که با همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دانشگاه ملی اردو زبان مولانا آزاد ، اخبار این وبینار بین المللی توسط روزنامه های انگلیسی و اردو زبان آداب تلنگانه، الحباب ، صحافی دکن، The Freedom Press و غیره  به صورت گسترده انتشار یافت.

در این روزنامه ها گزارشی درباره چگونگی برگزاری این وبینار بین المللی انتشار یافت:

روزنامه آداب تلنگانه با عنوان "خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران با همکاری دانشگاه مولانا آزاد وبینار بین المللی را برگزار کرد" ، آورده است: وبینار بین المللی یک روزه پاسداشت "محتشم کاشانی" و "میر انیس" دو شاعربزرگ مرثیه گوی از ایران و هند در فضای مجازی برگزار گردید ، دو شاعری که پیرامون واقعه غمگین کربلا و شهادت امام حسین (ع) و یارانش اشعاری زیبا و لطیف را سروده اند. شاعر گرانقدر محتشم کاشانی با سادگی و سلاست کلام و شاعر والا مقام اردو زبان میر انیس با فصاحت و بلاغت اشعار خود را در وصف واقعه کربلا بیان کرده اند. 

روزنامه صحافی دکن شهر حیدرآباد هند نیز در گزارش خود آورده است: شاعران گرانقدر ایران و هند "محتشم کاشانی" و "میر انیس" درباره واقعه هولناک کربلا و شهادت سید و سالار شهیدان مرثیه های را سروده اند که تا ابد ماندگار وهمواره یاد شهیدان دشت نینوا در قلوب و اذهان همگان باقی خواهد بود. این شاعران توانستند با مرثیه های خود تمامی ابعاد این واقعه را در قالب شعر ماندگار نمایند.

  درروزنامه انگلیسی زبان «رسانه آزاد» The Freedom Press با عنوان برگزاری وبینار بین المللی فارسی در دانشگاه ملی اردو مولانا آزاد حیدرآباد آمده است: بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ملی اردو مولانا آزاد با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی وبیناری بین المللی یک روزه  را با عنوان "میر انیس" و "محتشم کاشانی" دو شاعر مرثیه سرای در تاریخ اول اکتبر سال جاری برگزار کردند. در ابتدای این وبینار رئیس دانشگاه مولانا آزاد سید عین الحسن درباره دو شاعر گرانقدر مرثیه سرا قیاس هایی را انجام دادند.

روزنامه الحباب با درج خبری درباره وبینار بین المللی یک روزه گرامیداشت دو شاعر گرانقدر مرثیه سرای "میر انیس" و "محتشم کاشانی" آورد: محتشم کاشانی و میر انیس دو شاعر بزرگی بودند که توانستند واقعه هولناک و عبرت آموز کربلا را به زبان شعر تا ابد برای همگان به ارمغان گذارند. در این وبینار اساتید محترم فارسی زبان و اردو زبان با ارائه مقالات خود در عناوین مختلف به ابعاد شخصیتی این دو شاعر پرداختند.  در ابتدای گزارش این روزنامه آمده است که اشعار شاعران محتشم کاشانی از ایران و میر انیس از هند در سراسر دو کشور در غم سید و سالار شهیدان و یاران باوفایشان قرائت و مردم به سوگواری می پردازند. 

کد خبر 10101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =