نشست مطبوعاتی دهمین گردهمایی جهانی خانواده

نشست مطبوعاتی معرفی برنامه های دهمین دوره گردهمایی جهانی خانواده به صورت مجازی، با حضور پاپ "فرانسیس"؛ مونسینیور "مارکو فریسینا" سراینده سرود "نشست جهانی خانواده" و کشیش "مارکو ایوان روپنیک" طراح نماد این رخداد برگزار و به صورت زنده از دفتر مطبوعاتی مقر مقدس(واتیکان) در رم پخش گردید.

نشست مطبوعاتی معرفی برنامه های دهمین دوره گردهمایی جهانی خانواده به صورت مجازی، با حضور پاپ "فرانسیس"؛ مونسینیور "مارکو فریسینا" سراینده سرود "نشست جهانی خانواده" و کشیش "مارکو ایوان روپنیک" طراح نماد این رخداد برگزار و به صورت زنده از دفتر مطبوعاتی مقر مقدس(واتیکان) در رم  پخش گردید. کاردینال "کوین فارل" رییس نهاد غیر روحانیون، خانواده و زندگی در مقر مقدس(واتیکان) در خصوص این نشست گفته است: "خانواده ها بیش از زمینی برای آبیاری؛ بذری برای کاشتن در جهان هستند. به خانواده ها فرصت بیان زیبایی زندگی مشترک و اهمیت عشق به خانواده را بدهیم؛ عشقی که برآنیم، در ماه های پیش رو تا برگزاری گردهمایی، با نوآوری در راستای همبستگی و کمک به خانواده هایی که از فقر و بیکاری به واسطه شرایط همه گیری رنج می برند نیز، به اثبات رسانیم".  مطابق برنامه اعلامی، دهمین دوره گردهمایی جهانی خانواده با موضوع "عشق به خانواده: فراخوان و راه تقدس" ۲۶ – ۲۲ ژوئن ۲۰۲۲ م.(۵ – ۱ تیرماه ۱۴۰۱)  با حضور کاردینال "کوین فارل"( رییس نهاد غیر روحانیون، خانواده و زندگی"؛ کاردینال "آنجلو دوناتیس"( جانشین پاپ در خلیفه گری رم)؛ پروفسور "گابریلا گامبینو"(قائم مقام نهاد غیر روحانیون، خانواده و زندگی)؛ مونسینیور "والتر اینسرو"( مدیر دفتر ارتباطات اجتماعی خلیفه گری رم)؛ "جیووانی شیفونی" و " الیزابتا شیفونی"(نمایندگان خانواده در خلیفه گری رم) برگزار خواهد شد.

ملاحظات: علی رغم جایگاه خانواده در نظام ارزشی فرهنگ ایتالیایی، نهاد خانواده در این کشور به گواهی شاخصه هایی نظیر طلاق های حقوقی و عاطفی؛ کاهش باروری؛ زندگی فرزندان تنها با یکی از والدین و...؛ دچار بحران جدی است و  مؤلفه های دیگری نظیر بیکاری، کاهش قدرت مصرف؛ افزایش پدیده فقر و...؛ میان خانواده های ایتالیایی به ویژه در دوره پساکرونا نیز به این معضلات افزوده گردیده است. بحران در نهاد خانواده، برای تشکیلات کلیسایی، از وجوه دیگری نیز مطرح است؛ نظیر افزایش روابط خارج از ازدواج و تولد فرزندان بر مبنای این روابط، پدیده مادران مجرد، احتراز از ازدواج کلیسایی و غسل تعمید فرزندان و...؛ تشکلیلات کلیسای کاتولیک ماهیتاً، با پویش هایی نظیر آزادی سقط جنین؛ آزادی ازدواج همجنس گرایان و... نیز تقابل دارد. آن چه این تقابل را برای واتیکان جدی تر می سازد، سنگینی نسبی کفه اذهان عمومی جامعه در پذیرش حق سقط جنین؛ ازدواج همجنسگرایان و... در تقابل با موضع کلیسای کاتولیک است. این بحران و تقابل، واتیکان را در دهه های اخیر بر آن داشته، سازمان های تخصصی ای را در این حوزه بنیاد نهد، و پاپ "فرانسیس" نیز تالیفاتی را به این حوزه اختصاص داده و گردهمایی هایی نظیر گردهمایی مذکور، به فرصتی برای بیان مواضع مقر مقدس در موارد مناقشه حقوقی؛ اجتماعی و ... در این حوزه مبدل گردیده و از این رو، این گردهمایی ها و بیانیه های آنها، اهمیتی مضاعف یافته است.

کد خبر 10498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =