تبلیغات گردشگری ایتالیا در حاشیه نشست سران گروه ۲۰

کشور ایتالیا هم زمان با میزبانی از نشست سران گروه ۲۰ در شهر رم طی روزهای هشتم و نهم آبان ماه ۱۴۰۰، برنامه بازدید از جاذبه های گردشگری شهر رم را برای همسران سران شرکت کننده در این نشست پیش بینی نموده بود.

کشور ایتالیا هم زمان با میزبانی از نشست سران گروه ۲۰ در شهر رم طی روزهای هشتم و نهم آبان ماه ۱۴۰۰، برنامه بازدید از جاذبه های گردشگری شهر رم را برای همسران سران شرکت کننده در این نشست پیش بینی نموده بود و در جریان این برنامه جانبی سیاسی _ فرهنگی، پوشش رسانه ای بازدید همسران روسای جمهور و نخست وزیران ۲۰ قدرت اقتصادی جهان از جاذبه های گردشگری شهر رم، مانند تماشاخانه "کلوسیوم" یا ویلای تاریخی "دوریا پامفیلی" این شهر را، در خدمت تبلیغات گسترده برای جاذبه های گردشگری ایتالیا قرار داد. مطابق آخرین گزارش سازمان گردشگری و تجارت ایتالیا، با افزایش نرخ واکسیناسیون و کاهش شیوع کووید ۱۹ و تبعا کاسته شدن از ممنوعیت ها و محدودیت های ناظر بر فاصله گذاری اجتماعی ناشی از همه گیری کووید – ۱۹  شمار قابل توجهی از مسافران ایتالیایی، مقاصد داخلی را برای سفرهای تابستانی برگزیده و با پیوستن به پویش ملی در این خصوص، گردشگری داخلی کشور خود را پس از رکود ناشی از ممنوعیت ها و محدودیت های ناظر بر فاصله گذاری اجتماعی رونق بخشیدند و شمار گردشگران ایتالیایی که تابستان سال ۲۰۱۹ م. تنها ۱۸ میلیون و سال ۲۰۲۰ م. تنها ۱۷ میلیون نفر بود، تابستان سال ۲۰۲۱ م. با ۵ میلیون نفر افزایش، به ۲۳ میلیون گردشگر داخلی بالغ گردید؛ که به همراه ۶ میلیون گردشگر خارجی که عمدتا از منطقه مدیترانه به ایتالیا سفر نموده بودند، مجموع گردشگران این کشور را تشکیل می دادند.  جذب این تعداد ولو اندک از گردشگر خارجی، با ساز و کارهای تعریف شده در قالاب دالان های سبز و گذرنامه‌های کرونایی ممکن و برای گردشگران خارج اتحادیه اروپا نیز حسب مبدأ سفر، گردشگری بدون قرنطینه برای مسافران واکسینه شده برخی کشورها نظیر انگلیس، آمریکا و کانادا پیش بینی گردیده است. هیأت‌ وزیران دولت ایتالیا اخیراً حدود ۱۹۲ میلیارد یورو از تسهیلات اتحادیه اروپا را به رونق گردشگری و حمایت از  فعالان صنعت گردشگری ایتالیا اختصاص داده، تا این صنعت را از رکود ناشی از همه گیری کووید ۱۹ خارج ساخته، و عزم ملی و دولتی، و گام های پیموده شده جهت برون شد از این رکود را تقویت بخشد.

ملاحظات:  در سال ۲۰۱۹ م. پیش از ممنوعیت و محدودیت های ناظر بر فاصله گذاری اجتماعی ناشی از همه گیری کووید ۱۹، سهم صنعت مسافرت و گردشگری ایتالیا از تولید ناخالص داخلی حدود ۱۳.۳%  بود. این سهم در سال ۲۰۲۰ م. با تشدید ممنوعیت و محدودیت های ناظر بر فاصله گذاری اجتماعی ناشی از همه گیری کووید ۱۹ به ۷% کاهش یافت. پویش گردشگران ایتالیایی در سفر به مقاصد داخلی؛ اختصاص بودجه محرک سابق الذکر و تبلیغات گسترده در ابعاد برنامه بازدید مذکور در حاشیه نشست سران گروه ۲۰  و... به همان میزان که نشان از شدت رکود صنعت گردشگری ایتالیا دارند، از عزم ملی و دولتی برای احیاء این  صنعت در ایتالیا؛ و نیاز به درآمد ناشی از آن، حکایت می نمایند.

کد خبر 10504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =