پاکستان قطعنامه محکومیتی را در خصوص جنایات علیه مسلمانان روهینگیایی، در شورای حقوق بشر ارائه کرد و تائید گردید

  این قطعنامه را پاکستان، توسط سازمان همکاری اسلامی (OIC) ارائه کرد و از سوی شورای حقوق بشر بدون رأی گیری تائید شد. بر اساس قطعنامه مذکور از ارتش میانمار خواسته شد تا با اقلیت های مسلمان آشتی برقرار نماید.

  بر اساس این گزارش، پاکستان قطعنامه محکومیتی را درخصوص جنایات علیه مسلمانان روهینگیایی، به شورای حقوق بشر ارائه کرد. شورای مذکور بدون رأی گیری آن را تائید کرد، اما کشور چین، یکی از چهل و هفت عضو شورای مذکور اعلام کرده: وی نمی تواند بخشی از این اجماع باشد.

     خلیل هاشمی، نماینده پاکستان گفت: وضعیت حقوق بشر مسلمانان روهینگیا نگران کننده است و خواستار آن است تا شورای مذکور از میانمار بخواهد که فوراً نقض حقوق بشر را متوقف کرده و به حقوق اساسی اقلیت های (مسلمانان) احترام بگذارد.

   در متن این قطعنامه، خواستار گفتگو با مسلمانان روهینگیا و سایر اقلیت ها مطابق با خواست و منافع مردم میانمار شده است.

    این قطعنامه همچنین به طورکامل از مردم میانمار، آرمان های دموکراتیک آن ها و تغییر دموکراتیک در آن کشور حمایت می کند.

   در این قطعنامه نگرانی شدیدی نسبت به گزارش ها در مورد نقض جدی حقوق بشر در میانمار، از جمله دستگیری های خودسرانه، مرگ در بازداشت، شکنجه، کار اجباری، مرگ کودکان و معلول نمودن آن ها وجود دارد.

    همچنین این قطعنامه خواستار پایان دادن به همه اشکال نقض حقوق بشر، از جمله انواع تجاوزات علیه مردم غیرنظامی است.

       توضیح:

  پاکستان به عنوان یکی از فعال ترین کشورهای اسلامی و نخستین قدرت هسته ای جهان اسلام برای امنیت و حفاظت مسلمانان جهان و علیه تجاوزات و هر نوع ظلم دشمنان اسلام علیه مسلمانان، تحرکات اخیر اسلام هراسی در غرب، مسئله فلسطین و کشمیر و همچنین در خصوص موارد اهانت به مقدسات اسلام از سوی غرب، همواره در تلاش است و فعالیت های متنوعی را به انجام می رساند و در حمایت از مسلمانان روهینگیایی نیز صدای خود را بلند کرده است.

طی گزارش سماء نیوز ۲۰ ستامبر ۲۰۱۷ مجلس پاکستان قطعنامه محکومیتی را در خصوص جنایات علیه مسلمانان روهینگیایی تصویب کرد. پاکستان برای حمایت مسلمانان مناطق مختلف جهان همواره در خط مقدم جبهه بوده و در همین چارچوب همیشه محدودیت های غربی علیه ایران را محکوم نموده و از مردم و دولت ایران حمایت خود را اعلام کرده است.

کد خبر 10880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =