دکتر فروغ نسیم، وزیر حقوق و قانون پاکستان و رئیس کمیته مجلس از اعضای کمیته مجلس پیشنهاداتی را برای وارد کردن مدارس دینی به جریان اصلی ملی دریافت کرد.

براساس جزئیات این گزارش، دومین جلسه کمیته اجرای برنامه اقدام ملی به ریاست دکتر فروغ نسیم، وزیر حقوق و قانون پاکستان و با حضور نمایندگان ادارات داخلی ایالت ها و افسران ارشد سایر ادارات مربوطه برگزار شد.

دکتر فروغ نسیم، حقوق دان معروف و وزیر حقوق و قانون پاکستان گفت: ما باید موارد دستور کار که به این کمیته داده شده را در اسرع وقت انجام داده و برای نخست وزیر پاکستان ارسال کنیم.

وزیر حقوق و قانون پاکستان از اعضای کمیته در مورد مدارس دینی پیشنهاداتی را درخواست کرد. دکتر فروغ نسیم گفت: ما می خواهیم طلاب مدارس دینی به جریان اصلی ملی بپیوندند و در امتحانات خدمات برتر مرکزی (CSS) نیز شرکت کنند. همچنین به عنوان مهندس، پزشک و وکیل به کشور خدمت کنند.

وی گفت: طلاب مدرس دینی نباید فقط شغلی داشته باشند، بلکه باید در رشته مدیریت بازگانی (MBA)  مدرک کارشناسی ارشد اخذ کرده و جزو حسابداران رسمی نیز قرار بگیرند.

وی افزود: ما می خواهیم طلاب مدارس دینی را طوری تربیت کنیم که بازار برای طلاب مدارس دینی تقاضا کند و کارفرمایان برای فارغ التحصیلان مدارس دینی درخواست کنند.

در جلسه مذکور این مورد به تفصیل مورد بحث قرار گرفت و پیشنهادات از همه ذینفعان درخواست شد.

همچنین در این جلسه اطلاع داده شد که توصیه های کمیته به تمام ایالت های سراسر کشور تسری خواهد یافت. در این جلسه کمیته فرعی تشکیل شده است که توصیه های خود را در جلسه بعدی ارائه می دهد.

کد خبر 11046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =