عثمان بزدار، سر وزیر ایالت پنجاب به مناسبت عید میلاد النبی (ص) به امت اسلامی تبریک گفت و گفت: احترام به علما و مشایخ بخشی از سنت های ما است. وی گفت: این فضل و نعمت الهی به دلیل وجود علما است که خداوند متعال مشکلات ما را همیشه برطرف می کند.

عثمان بزدار، سر وزیر ایالت پنجاب به مناسبت عید میلاد النبی (ص) به امت اسلامی تبریک گفت و گفت: احترام به علما و مشایخ بخشی از سنت های ما است. وی گفت: این فضل و نعمت الهی به دلیل وجود علما است که خداوند متعال مشکلات ما را همیشه برطرف می کند. وی افزود: قبل و بعد از تأسیس پاکستان، علما و صوفیان اسلام خدمات ارزنده ای به این دین ارائه کردند.

سروزیر پنجاب گفت: علما و مشایخ در هر زمان مشکلی که نیاز داشتیم خدمات خود را به کشور و ملت ارائه کردند، علما در حل و فصل هر مشکل نقش اساسی داشتند و امروز نیز ما برای هدف بزرگی گردهم آمده ایم. وی گفت: هدف از برگزاری "عشره رحمت للعالمین (ص)" باور دادن به جهان است که عشق ما به خداوند و پیامبر اکرم (ص) فراتر از هر گونه ترسی است. وی افزود: نام پیامبر اکرم (ص) را خداوند متعال در قرآن با نام های توصیفی بیان نموده است، همچنین قول داده است که مقام پیامبراکرم (ص) را بالا می برم.

عثمان بزدارگفت: عظمت حضرت محمد (ص) خارج از درک بشر است. وی گفت: خداوند متعال در سوره آل عمران می فرماید: «همانا خداوند متعال به مومنان نعمت بزرگی عطا کرده است که در میان آن ها پیامبری از میان آن ها فرستاده است که آیات خداوند متعال را برای آن ها تلاوت کرده و آن ها را پاک می کند، کتاب و حکمت را به آن ها می آموزد».

وی این اظهارات را طی سخنانی در کنفرانس بین المللی علما و مشایخ که در ارتباط با عشره رحمت للعالمین (ص) توسط اداره اوقاف پنجاب برگزار شد، بیان کرد.

وی گفت: این آغاز تلاش های فروتنانه در سطح دولت برای تجلیل پیامبر اکرم (ص) است و من به شما اطمینان می دهم که هر سال عشره رحمت للعالمین (ص) با شکوه اس و با تشریفات ویژه ای برگزار خواهد شد و همچنین جشن میلادالنبی(ص) نیز در نظرگرفته می شود.

وی در ادامه گفت: من می خواهم از عمران خان، نخست وزیر پاکستان که برای اولین بار رسماً در تاریخ کشور، این سنت باشکوه را آغاز کرده اند، قدردانی کنم. همچنین من از علما و مشایخ درخواست می کنم که شما متولی محراب و منبر هستید لذا ذکر پیامبر اکرم (ص) را از طریق محراب و منبر بالا ببرید و به مردم امر کنید تا از سیره پیامبر (ص) پیروی کنند.

عثمان بزدار جوایز نقدی را بین برندگان کتاب های مسابقات سیره طیبه (ص) و نعت خوانی توزیع کرد و دعای ویژه ای در پایان این همایش اقامه شد.

کد خبر 11082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =