یک تشکل مدنی با عنوان نالیوود بدون دود با کمک هیات ملی سانسور فیلم و ویدیو در نیجریه، کمپین رسانه‌ای دیجیتالی برای جلوگیری از صحنه‌های سیگار کشیدن در فیلم‌های خانگی ، راه‌اندازی کرده است.

یک تشکل مدنی با عنوان نالیوود بدون دود با کمک هیات ملی سانسور فیلم و ویدیو در نیجریه ،  کمپین رسانه‌ای دیجیتالی برای جلوگیری از صحنه‌های سیگار کشیدن در فیلم‌های خانگی ، راه‌اندازی کرده است.

خانم استر آگوتور مدیر خلاقیت های نالیوود ، در مراسم افتتاحیه این کمپین در ابوجا گفت ، سیگار کشیدن در فیلم ها ، اثرات روانی مضری بر روی کودکان می گذارد. به گفته او مطالعه و تحقیقات نشان می دهد که بیش از یک سوم افراد سیگاری بزرگسال فعلی به دلیل تأثیر فیلم شروع به سیگار کشیدن کرده اند . او گفت در این کمپین ، ویدئوی به نمایش گذاشته شده است که  اثرات مضر سیگار کشیدن را نشان می‌دهد. بمنظور افزایش اثر بخشی فیلم ، از بازیگران و  فیلم‌سازان کهنه‌کار استفاده گردیده است .

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیش از ۳۷۰۰۰۰ نیجریه ای سیگار می کشند و تنباکو عامل اصلی سرطان در جهان است. شایان ذکراست براساس قانون ملی کنترل دخانیات نیجریه  که در سال ۲۰۱۵ به تصویب رسیده است ، تبلیغات و حمایت از محصولات دخانی را به عنوان سرگرمی، ممنوع کرده است.(۱۳ بهمن)

https://www.vanguardngr.com/۲۰۲۲/۰۲/nollywood-group-partners-nfvcb-to-launch-campaign-against-smoking-in-movies-meant-for-kids-۲

کد خبر 11242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =