سه جایزه برای فیلمسازان ایرانی

جشنواره فیلم برلین در شرایطی به پایان رسید که فیلمسازان ایرانی توانستند بخشی از جوایز امسال را از آن خود کنند. به گزارش سایت برلیناله، فیلم “جمعه می‌بینمت، رابینسون” ساخته میترا فراهانی، فیلم کوتاه “گوزن” اثر هادی بابایی‌فر و فیلم “کیک مورد علاقه من” ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم از جمله آثار برتر جشنواره امسال برلین بودند.

جشنواره فیلم برلین در شرایطی به پایان رسید که فیلمسازان ایرانی توانستند بخشی از جوایز امسال را از آن خود کنند. به گزارش سایت برلیناله، فیلم جمعه می‌بینمت، رابینسون ساخته میترا فراهانی، فیلم کوتاه گوزن اثر هادی بابایی‌فر و فیلم کیک مورد علاقه من ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم از جمله آثار برتر جشنواره امسال برلین بودند.

هفتاد و دومین جشنواره فیلم برلین با اعطای جوایز بخش‌های مختلف به پایان رسید و کارلا سیمون، کارگردان اسپانیایی توانست با فیلم آلکاراس جایزه خرس طلایی بهترین فیلم جشنواره برلین را از آن خود کند. همچنین خرس نقره‌ای "جایزه بزرگ هیأت داوران" نیز به "فیلم داستان‌نویس" به کارگردانی هونگ سان-سو از کره جنوبی رسید. فیلم ردای جواهر به کارگردانی ناتالیا لوپز گایاردو نیز جایزه خرس نقره ای هیات داوران را کسب کرد.

در بخش مسابقه اصلی جشنواره نیز جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر نقش اصلی به ملتم کپتان برای فیلم ربیعه کورناز علیه جرج بوش رسید. خرس نقره‌ای بهترین بازیگر نقش مکمل این رویداد را نیز لورا بسوکی برای فیلم قبل، حالا و بعدا از آن خود کرد. همچنین جایزه خرس نقره‌ای بهترین فیلمنامه به لیلا استیلر برای فیلم ربیعه کورناز علیه جرج بوش رسید. علاوه بر این‌ها، جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی جشنواره را کلر دنی برای فیلم آتش به دست آورد.

هر چند سینمای ایران، امسال نماینده‌ای در بخش رقابتی اصلی نداشت اما فیلم‌سازان ایرانی نیز توانستند جوایزی را از آن خود کنند. آنطور که سایت اصلی جشنواره فیلم برلین گزارش داده است؛ امسال جایزه ویژه هیات داوران جشنواره جهانی فیلم برلین در بخش مواجهه به جمعه می‌بینمت، رابینسون ساخته میترا فراهانی تعلق گرفت. همچنین فیلم کوتاه گوزنساخته هادی بابایی‌فر نیز برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه هیات داوران جشنواره فیلم برلین در بخش نسل‌ها(کی پلاس) شد. علاوه بر این‌ها، فیلم کیک مورد علاقه من ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم، محصول مشترک ایران و فرانسه نیز جایزه گسترش فیلمنامه یوریماژ را به همراه ۲۰ هزار یورو در بخش بازار تولید مشترک جشنواره برلین دریافت کرد.  اگر مایلید اطلاعات بیشتری درباره جشنواره فیلم برلین به دست آورید، به سایت زیر مراجعه کنید:

https://www.berlinale.de/en/home.html

منبع:سایت جشنواره فیلم برلین

کد خبر 12139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =