بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی مرمت  میراث فرهنگی و محیطی (فِرارا _ ایتالیا)

بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی مرمت میراث فرهنگی و محیطی (Restauro - Salone Internazionale dei Beni Culturali e Ambientali)، از تاریخ 18 لغایت 20 خردادماه 1401، در پردیس نمایشگاه ها و همایش های شهر "فِرارا" (Ferrara)  ایتالیا برگزار گردید.

بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی مرمت میراث فرهنگی و محیطی (Restauro - Salone Internazionale dei Beni Culturali e Ambientali)، از تاریخ 18 لغایت 20 خردادماه 1401، در پردیس نمایشگاه ها و همایش های شهر "فِرارا" (Ferrara)  ایتالیا برگزار گردید.

در بیست و هفتمین دوره این رخداد فرهنگی که بر موضوع اقتصاد؛ فناوری های حفظ و مرمت و بهبود وضعیت میراث فرهنگی و محیطی متمرکز است، 58 نماینده بین المللی از 14 کشور ج.ا.ایران؛ آلبانی؛ عربستان سعودی؛ آذربایجان؛ بوسنی و هرزگوین؛ کانادا؛ کرواسی؛ کوبا؛ اردن؛ رژیم اشغالگر قدس؛ لبنان؛ ایالات متحده آمریکا؛ ترکیه؛ و ازبکستان؛ به همراه نمایندگانی از ایتالیا، با برپایی 154 غرفه حضور داشتند.

حدود یک سوم این غرفه ها، به موزه ها؛ دبیرخانه های منطقه ای؛ مجموعه ها و مراکز اسناد دولتی؛ کتابخانه ها؛ ادارات کل و موسسات ملی؛ و... وابسته به وزارت فرهنگ ایتالیا تعلق داشت؛ که با پی رنگ مشترک اقدامات انجام یافته توسط موسسات وابسته به وزارت فرهنگ ایتالیا، ده سال پس از زلزله در منطقه "امیلیا"، جهت بازسازی این منطقه و مرمت آثار باستانی و محیطی آن، در این رخداد شرکت جسته بودند.

نمایشگاه بین المللی مرمت میراث فرهنگی و محیطی، که بیست و هفتمین دوره آن با برگزاری بالغ بر 140 برنامه شامل نشست های هم اندیشی و جلسات (b2b)؛ گردهمایی و ارایه مقاله؛ کارگاه های آموزشی؛ نمایشگاه؛ و... به کار خود پایان داد، طی هفته مرمت ایتالیا برپا می گردد؛ که برنامه ریزی بازدید متخصصین حوزه حفظ و مرمت میراث فرهنگی و معماری کشورهای شرکت کننده از طرح های مرمت؛ به ویژه طرح های جاری در محوطه های باستان شناسی وآثار معماری ایتالیا نیز، در تقویم سالیانه آن پیش بینی گردیده است.

از میان 140 برنامه سابق الذکر، کارگاه های معرفی میراث فرهنگی کشورهای شرکت کننده، یکی از بخش های مهم و پرمخاطب این رخداد بود،که در نخستین روز برگزاری، به معرفی میراث فرهنگی کشورهای ج.ا.ایران؛ ترکیه؛ ازبکستان؛ لبنان؛ و ج.آذربایجان اختصاص داشت.

وزارت فرهنگ ایتالیا؛ انجمن ایتالیایی آزمون های غیر مخرب؛ انجمن معماران و مهندسان آزاد ایتالیا و قریب به 30 انجمن و... دیگر، حامیان و مشارکین برگزاری این رخداد هستند؛ که اخبار آن توسط 12 مشارک رسانه ای پوشش داده می شود.

  منابع:

https://www.ansa.it/sito/notizie/cultura/arte/2022/06/01/salone-del-restauro-100-espositori-e-140-convegni-a-ferrara_686da291-811b-4f06-8924-f1a31693f878.html

https://www.salonedelrestauro.com/

کد خبر 12742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =