وضعیت بازار کار روسیه از نگاه شهروندان روس

وضعیت اجتماعی-اقتصادی در روسیه به سرعت در حال تغییر است، به همین خاطر،‌ مرکز مطالعات «نافی» پس از انجام تحقیقات و نظرسنجی­های عملیاتی در بین مردم روسیه نتایج زیر را اعلام کرده است:

Национальный проект Мойбизнес.рф - Информация в СМИ

۸ درصد افراد شاغل در روسیه معتقدند که با توجه به تغییرات به وجود آمده در وضعیت اجتماعی-اقتصادی، احتمال بیکار شدن در ماه ­های آینده وجود دارد. ۱۷ درصد اهالی مسکو و ۲۲ درصد افرادی که شغل آزاد دارند، نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده ­اند.

نزدیک به یک سوم افراد در نظرسنجی­ ها (۳۳ درصد) گفته ­اند که در چند ماه آینده احتمال از دست دادن شغل و حرفه وجود ندارد. ۵۳ درصد این افراد خوشبین، درآمدهای بالایی دارند و ۴۱ درصد جوانان ۱۸ تا ۳۴ سال هستند. ۵۴ درصد نیز گفته ­اند که احتمال از دست دادن شغل بسیار پایین است.

بیشتر افراد شاغل در روسیه (۸۷ درصد) هنوز با تغییرات به وجود آمده را در قالب تغییر دستمزد یا شرایط کار مواجه نشده ­اند. ۸ درصد اذعان دارند که مشکلاتی در محل کار به ­وجود آمده است، ۴ درصد به تغییر رژیم کار یا کاهش ساعت کار اشاره کرده ­اند و ۲ درصد نیز به پیشنهاد کارفرما به مرخصی بدون حقوق رفته ­اند. ۱۵ درصد افرادی که تغییر ساعت کار یا کاهش ساعت کار داشته ­اند، اهل مسکو هستند.

۸۵ درصد شهروندان روسیه معتقد هستند که در صورت از دست دادن شغل، به راحتی می ­توانند در جای دیگر استخدام شوند. در عین حال، ۱۰ درصد اطمینان دارند که به راحتی می ­توانند کار جدید پیدا کنند، ۴۱ درصد – با اندکی تلاش کار جدید پیدا می­ کنند و ۳۴ درصد – به سختی کار جدید پیدا می­ کنند.

جوانان ۱۸ تا ۲۴ سال و افراد مرفه در این نظرسنجی­ها خوشب­بینانه تر از سایر گروه­های سنی به آینده نگاه می­ کنند. ۲۵ درصد افراد ۱۸ تا ۲۴ سال معتقد هستند که بدون از دست دادن میزان درآمد کنونی، می ­توانند در محلی دیگر مشغول به کار شوند. مردها (۴۷ درصد) بیش از زنان (۳۴ درصد)‌ اطمینان دارند که با اندکی تلاش در محلی دیگر استخدام خواهند شد.

منبع: مرکز مطالعات «نافی»

https://nafi.ru/analytics/situatsiya-na-rynke-truda-vzglyad-rossiyan/

کد خبر 13403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =