نظر سنجی یک مرکز افکار عمومی روسیه : معلمی،شغل یا علاقه؟

مرکز مطالعه افکار عمومی روسیه اقدام به برگزاری یک نظرسنجی برای تعیین صفت‌­های ارزشمند معلم­‌های مدرسه از منظر شهروندان و احساس مسئولیت نسبت به کودکان کرده است که در ادامه می­‌خوانید:

Школьники описали современного учителя | Победа РФ

به اعتقاد شهروندان روسیه، برخورداری از دانش و عشق به کودکان از صفات ارزشمند معلم‌­های مدرسه است.

  • شهروندان روسیه بیش از هر چیز، دانش کافی معلم­های مدرسه (۲۳ درصد) و پس از آن عشق به کودکان (۱۹ درصد)‌ را ارزشمند می‌­دانند.
  • ۱۵ درصد افراد در نظرسنجی­ها معتقد هستند که معلمی فراتر از یک شغل است.

۲۳ درصد افراد اظهار کرده‌­اند: «در وهله اول، برای مردم، دانش و کارآزمودگی معلم اهمیت دارد.» ۲۸ درصد افراد برخوردار از تحصیلات دانشگاهی و تحصیلات عمومی در شهرهایی با جمعیت زیر یک میلیون نفر همین نظر را داشته­‌اند.

به اعتقاد ۱۹ درصد افراد، عشق به کودکان و رفتار شایسته معلم در درجه دوم اهمیت قرار می­‌گیرد. عشق ورزیدن به نسل در حال رشد برای ۲۵ درصد افراد در سنین بالای ۶۰ سال و برای ۹ درصد گروه سنی جوان اهمیت دارد. در شهرهای مسکو و سنت‌­پترزبورگ، ۲۷ درصد افراد در نظرسنجی­ها به این موضوع توجه نشان دادند. ۲۴ درصد زنان و ۱۲ درصد مردان نیز معتقد هستند که عشق ورزیدن به کودکان در شغل معلمی اهمیت بالایی دارد. ۲۲ درصد زنان و ۱۵ مردان عقیده دارند که معلم باید مهربان باشد.

۱۵ درصد افراد دارای تحصیلات عالیه، ۲۱ درصد افراد تحصیل نکرده و ۵ درصد از جوانان در نظرسنجی­ها بر این باور هستند که معلمی فراتر از شغل است. از دیگر صفات لازم برای شغل معلمی در مدارس، به صبر، نظم و قدرت بیان معلم اشاره شده است. یک دهم (۱۰درصد)‌ افراد معتقد هستند که یک معلم خوب، کسی است که به موضوع تدریس تسلط داشته باشد.

۲۳ درصد جوانان سنین ۱۸ تا ۲۴ سال بیشتر به تحصیلات و مهرورزی معلم نسبت به کودکان اهمیت می ­دهند و ۲۲ درصد به توانایی معلم در شناخت روان کودکان توجه دارند. صبر و تحمل معلم در کار با کودکان برای شهروندان روس در جایگاه سوم قرار دارد (۲۱درصد) و پس از آن منظم بودن معلم (۱۷ درصد)، توانایی انتقال مطلب به دانش آموز (۱۶ درصد)، رفتار معقول معلم (۱۱ درصد) و هدفمند بودن او (۸ درصد) هستند.

منبع: مرکز مطالعه افکار عمومی روسیه

https://wciom.ru/analytical-reviews/analiticheskii-obzor/uchitel-prizvanie-ili-professija

کد خبر 13407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =