دیدار  با پروفسور رومن پنین جغرافی‌دان و جهانگرد بلغاری

نماینده فرهنگی کشورمان در بلغارستان با آقای پروفسور رومن پنین در منزل ایشان دیدار کرد. پروفسور رومن پنین رئیس سابق گروه "منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست" در دانشکده زمین شناسی و جغرافیا و استاد دانشگاه صوفیا، رئیس کمیته ملی المپیاد جغرافیای بلغارستان و سردبیر مجله الکترونیکی جغرافی و نیز نویسنده کتاب‌های درسی و مقالات علمی با موضوعات جغرافی و جهانگردی می باشند.

پرفسور پنین در سال ۲۰۰۶ به همراه همسر خود بمدت سه هفته به ایران سفر داشته‌اند و در این مدت از شهرهای مختلف ایران همچون : تهران، مشهد، قم، کاشان، اصفهان، یزد، شیراز، همدان، بم و کرمان دیدن و حتی در کوچ عشایر هم حضور داشته اند. در این سفر ایشان بالغ بر ده هزار تصویر از مناظر طبیعی، گردشگری و زیارتی کشورمان تهیه و در قالب یک مجموعه گردآوری نموده‌اند، نمایشگاه‌های متعددی از تصاویر مربوط به ماجراجوی و سفرهای ایشان به مناطق مختلف دنیا در شهرهای مختلف بلغارستان برگزار شده است.

رومن پنین در یکی از کتاب‌های خود با نام " جغرافیای آسیا" در صفحات ۱۵۰ تا ۱۶۱ با تیتری تحت عنوان " از ایران باستان تا ایران مدرن" به توصیف مراکز زیارتی، سیاحتی و طبیعی ایران پرداخته است.

رومن پنین و همسرشان در دیدار با نماینده فرهنگی کشورمان سفر به ایران را جزء به یاد ماندنی‌ترین سفرهای خود برشمردن و از میهمان نوازی مردمان ایران زمین به نیکی یاد کردند.

جواد امینی منش نماینده فرهنگی کشورمان در بلغارستان در این دیدار ضمن تقدیر از خدمات علمی و فرهنگی پرفسور پنین به ایشان پیشنهاد برگزاری نمایشگاهی از تصاویر مربوط به ایران و تالیف کتابی در خصوص مراکز زیارتی، سیاحتی و طبیعی به زبان بلغاری را نمودن.

شایان ذکر است ایشان در سالهای اخیرا در اثر بیماری قادر به راه رفتن نمی باشد و بصورت مجازی مبادرت به تدریس می نمایند. اخیر تصاویر مربوط به سفرایشان به ایران به‌همراه توضیحاتی در سایت جغرافیای بلغارستان به نمایش گذاشته شده است.

https://geograf.bg/bg/article/kerman-i-bam-arheologicheski-bogatstva-ot-drevna-persiya

دیدار  با پروفسور رومن پنین جغرافی‌دان و جهانگرد بلغاری      

دیدار  با پروفسور رومن پنین جغرافی‌دان و جهانگرد بلغاری

کد خبر 13737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =