حکم فرماندار ایالت سند بر تعلیم قرآن کریم همراه با ترجمه

دولت محلی ایالت سند در جنوب پاکستان قصد دارد طرح تدریس قرآن کریم با ترجمه را در مدارس این کشور به مرحله اجرا درآورد.

دولت محلی ایالت سند در جنوب پاکستان قصد دارد طرح تدریس قرآن کریم با ترجمه را در مدارس این کشور به مرحله اجرا درآورد. 

کامران تیسوری؛ فرماندار ایالت سند در نامه ای به سید مراد علی شاه؛ سروزیر این ایالت بر ضرورت عملی شدن طرح تدریس قرآن کریم در مدارس همراه با ترجمه به زبان اردو و یا سندی تاکید کرده است.

وی این اقدام را در آشنایی بهتر دانش آموزان با مفهوم قرآن کریم موثر و ضروری دانست و گفت: آگر آموزه های قرآنی به فرزندانمان آموزش داده شود آنها در سنین بلوغ میتوانند حق را از باطل بدرستی تشخیص دهند و این به ایجاد جامعه ای روشنفکر، مترقی و بردبار کمک خواهد کرد.

پیش از این دولت محلی در ایالت پنجاب، طرح تدریس قرآن کریم همراه با ترجمه در مدارس ابتدایی و متوسطه در این ایالت را به مرحله اجرا درآورده است.

ملاحظه: در اکثر مدارس دینی و حوزه های علمیه اهل سنت در پاکستان ابتدا تا چند سال تنها روخوانی قرآن کریم را به طلبه ها آموزش می دهند. به گفته کارشناسان امور مذهبی مولوی های پاکستانی در مدارس ضمن محرومیت طلبه ها از دانستن محتوای قرآن سعی می کنند ابتدا  افکار افراطی و فرقه گرایی را به طلاب تزریق کنند. بنابراین طلاب که از قبل قرآن کریم را این چنین فرا گرفته اند  از ابتدا دچار تعصبات فرقه ای می شوند.

اقدام دولت های محلی و مرکزی پاکستان برای آموزش کودکان پاکستانی با مفاهیم قرآنی برای کاهش تعصبات فرقه ای در این کشور صورت میگیرد.

روزنامه جنگ – 12 نوامبر ( 21 آبان)

لینک خبر: https://jang.com.pk/news/1158438

کد خبر 13790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =