هفتادمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک بین پاکستان و ژاپن

ژاپن یکی از کشورهای مهم کمک کننده به پاکستان در حوزه های توسعه بخش آموزش، بهداشت و نیروی انسانی ماهر است. سفیر ژاپن در پاکستان با گرامیداشت هفتادمین سالروز آغاز روابط دیپلماتیک بین دو کشور بر عزم خود برای توسعه روابط فیمابین تاکید کرد.

وادا میتسوهیرو؛ سفیر ژاپن در پاکستان در گفتگو با خبرنگاران در منزل مسکونی خود در اسلام آباد ضمن ارج نهادن به هفتادمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک بین دو کشور بر تقویت سطح روابط در همه حوزه ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه روابط دیپلماتیک بین دو کشور در سال 1952 میلادی کلید خورد گفت: ژاپن به عنوان یک شریک مورد اعتماد با تلاش مضاعف در جهت ارتقاء روابط با پاکستان قدم برمی دارد.

سفیر ژاپن در ادامه  افزود: پس از جنگ جهانی دوم ژاپن به شدت آسیب دیده بود و پاکستان نیز به زعم خود نقش خوبی در بازسازی این کشور داشت. وی با بیان اینکه پاکستان یکی از کشورهای بسیار مهم در واردات تولیدات صنایع مختلف ساخت ژاپن است افزود: دولت ژاپن از سال 1996 میلادی تاکنون به صورت کمک های مختلف در تلاش است  تا فلج اطفال در پاکستان ریشه کن شود. وی بر نقش رسانه های دو کشور در توسعه روابط فرهنگی فیمابین تاکید کرد.

از سوی دیگر بر اساس گزارش ها، پیشرفت هایی در زمینه اعزام نیروی انسانی از پاکستان به ژاپن حاصل شده است. در این راستا ژاپن صدور ویزا برای کارآموزان فنی را آغاز کرده است. دانستن زبان ژاپنی در حد استفاده روزانه و کارهای مرتبط شرط اصلی برای دریافت این نوع ویزا است.

در حال حاضر سازمان "استخدام اتباع خارج نشین پاکستان" و همچنین "دانشگاه ملی فناوری" با کمک بخش آموزش کارآموز فنی در سفارت پاکستان در ژاپن در حال مذاکره با شرکت ها و سازمان های ژاپنی برای اعزام نیروی کار فنی از پاکستان به ژاپن است.

در این راستا، هر دو سازمان بخش دولتی پاکستان در حال ارزیابی درخواست های نهادهای ژاپنی بر ای تامین نیروی کار فنی هستند.

تاکنون برای شش کارآموز آموزش دیده توسط دانشگاه ملی فناوری توسط سفارت ژاپن در اسلام اباد ویزا صادر شده است.  این کارآموزان می توانند پس از سه سال کار به عنوان کارگر ماهر در ژاپن فعالیت کنند.

علاوه بر این صدور روادید برای چهار کارآموز متعلق به شرکت استخدام اتباع خارج نشین پاکستان و همچنین بیش از 50 کارآموز دیگر متعلق به دانشگاه ملی صنعتی در حال پیگیری است.

رضا بشیر تراز؛ سفیر پاکستان در توکیو نیز میگوید که این سفارت خانه در تلاش است تا زمینه برای اعزام نیروهای بیشتر کارآموز و یا کارگر ماهر به ژاپن بیش از پیش فراهم شود.

در این راستا سفارت پاکستان در توکیو با  چند وزارت خانه مهم از جمله وزارت فدرال پاکستانی های خارج نشین، وزارت توسعه منابع انسانی و وزارت آموزش و پرورش فدرال و آموزش حرفه ای در تماس است.

وی گفت: بر اساس برنامه های تعیین شده تعداد نیروهای انسانی ماهر از پاکستان به ژاپن به هزاران نفر خواهد رسید.

منبع: روزنامه جنگ

https://e.jang.com.pk/detail/306633%22

https://e.jang.com.pk/detail/306628%22

کد خبر 14457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =