به گزارش خبرگزاری نوحچیخان آسیپ کایا سرکنسول ترکیه در نخجوان از دانشگاه "نخجوان" بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری "نوح چیخان" مورخ 8 آوریل 2023، مصادف 19 فروردین 1402، سرکنسول ترکیه از دانشگاه «نخجوان» بازدید کرد. به گزارش خبرگزاری نوحچیخان آسیپ کایا سرکنسول ترکیه در نخجوان از دانشگاه "نخجوان" بازدید کرد.

سرکنسول ترکیه از دانشگاه «نخجوان» بازدید کرد

سرکنسول ابتدا با پایگاه مادی و فنی دانشگاه آشنا شد، با تیم STEAM موسسه آموزش عالی و دانشجویان ترک مشغول به تحصیل در این دانشگاه دیدار کرد. کنسول ضمن تماشای اجرای شعر و موسیقی که توسط دانشجویان تدارک دیده شده بود، به پیشنهادات آنان گوش فرا داد و به سوالات آنان پاسخ داد.

پس از آشنایی با دانشگاه، جلسه ای با مدیریت برگزار شد. در این جلسه در خصوص کارهایی که قرار است انجام شود تبادل نظر شد.

انار کاظم اف، رئیس دانشگاه نخجوان به مناسبت انتصاب جدید آسیپ کایان را تبریک گفت و برای وی در فعالیت های دیپلماتیک آرزوی موفقیت کرد. انار کاظم اف با تاکید بر اینکه روابط ترکیه و آذربایجان در مسیری رو به رشد است، گفت: کشورهای ما به عنوان کشورهای برادر در جهان شناخته می شوند. این برادری، دوستی و اتحاد ریشه تاریخی دارد. جهان چه در جنگ 44 روزه میهنی و چه در زمان زلزله موسوم به "فاجعه قرن" در ترکیه شاهد این امر بود. رئیس جمهور ضمن تسلیت به جان باختگان زلزله در کشور، برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

رئیس دانشگاه که در خصوص رشته ها و توان پرسنلی موجود در این مؤسسه آموزش عالی اطلاعاتی ارائه و گفت: این دانشگاه دارای 4 دانشکده و 9 گروه آموزشی است. 25 آموزش تخصصی در مقطع کارشناسی، 9 مورد در مقطع کارشناسی ارشد و 8 مورد در مقطع دکتری و پایان نامه وجود دارد. رئیس دانشگاه از ظرفیت های علمی موجود خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای افزایش دسترسی اساتید و کادر آموزشی به پایگاه های علمی نمایه شده بین المللی در حال انجام است.

خاطرنشان شد دانشگاه های ترکیه در همکاری های بین المللی دانشگاه «نخجوان» جایگاه و نقش ویژه ای دارند. بدین ترتیب موسسه آموزش عالی با بیش از 20 دانشگاه برادر کشور در زمینه روابط بین الملل همکاری نزدیک دارد. در حال حاضر دانشگاه "نخجوان" در زمینه گسترش همکاری با تعدادی از دانشگاه های ترکیه، شناسایی مدارک متقابل فعالیت می کند. علاوه بر این، اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان خارجی در دانشگاه «نخجوان» را دانشجویان ترک تشکیل می دهند.

سرکنسول آسیپ کایا که از انتصاب خود به این جمهوری خودمختار ابراز خرسندی کرد، در مورد همکاری های احتمالی در زمینه های بشردوستانه، اقتصادی و علمی صحبت کرد. آسیپ کایا با اشاره به اینکه روابط دو کشور برادر در بالاترین سطح است، ائتلاف آذربایجان و ترکیه که با "اعلامیه شوشا" رسمیت یافت و حمایت معنوی آنها از یکدیگر در سخت ترین زمان ها را اعلامیه این برادری به جهان دانست.

در پایان هدایایی به رسم یادبود به صورت متقابل تقدیم شد.

منبع:

https://nuhcixan.az/news/elm-tehsil/81608-turkiyenin-bas-konsulu-naxcivan-universitetinde-olub?fbclid=IwAR3GeTkI7jfqht-9DXTMKxjAX-_epLwFbtu0vi98ooCclo91dCniXm0VnP8

کد خبر 15080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =